Hoe vaak verschijnen agenten voor de rechtbank als er tegen verkeersboetes wordt gevochten?

mahe55
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hoe vaak verschijnen agenten voor de rechtbank als er tegen verkeersboetes wordt gevochten?

#1 , 27 feb 2022 07:10

Ik heb onlangs een verkeersboete gekregen omdat ik iemand te dichtbij volgde op een snelweg en ze vervolgens met een snelheid van 80 mph passeerde. De snelheidslimiet was 65. Tbh, ik heb misschien te dichtbij gevolgd, maar ik ging niet 80 mph om de auto voor me te passeren. Mijn vraag is: als ik dit ticket aanvecht, hoe groot is dan de kans dat de agent niet komt opdagen voor de rechtbank? Heeft iemand anders dit proces doorlopen?
https://omegle.onl/ https://vshare.onl/

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 feb 2022 10:13

De tegenpartij voor de rechtbank is het parket, niet de politie-inspecteur. Het parket (dat zeker wel aanwezig zal zijn) zal op basis van de vaststelling van de politie een veroordeling en bestraffing vragen. In principe zal de politie daar niet standaard aanwezig zijn.

Als de rechter beslist dat de politie-inspecteur toch moet gehoord worden, zal dit in een volgende zitting zijn. Ga er maar vanuit dat de politie komt opdagen als dit door de politierechter gevraagd wordt.

Weet wel dat het PV een bijzondere bewijskracht heeft, dus je zal meer argumenten moeten hebben dan gewoon woord-tegen-woord. Bv. inconsistenties in vaststellingen waardoor het PV niet kan helemaal correct zijn, waardoor de rest ook twijfelachtig is.

Ik heb niet echt een probleem met Engelse termen in een Nederlandse tekst, maar als je over mph gaat spreken kan het wel verwarrend worden. We rekenen nog steeds in kilometers.


Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3795

#4 , 27 feb 2022 19:25

Mijl per uur, snelheden van 65 per uur, snelweg.
Het woord "ticket".

TS is van het Verenigd Koninkrijk?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”