autokeuring ( afgekeurd)

Renson
Topic Starter
Berichten: 25

autokeuring ( afgekeurd)

#1 , 27 feb 2009 22:01

Hallo !

Vandaag naar de autokeuring geweest .

Ik had mijn wagen blijkbaar niet kunnen herstellen want zonder herstelling heeft men mijn wagen twee jaar goedgekeurd , en nu ik het roestplekje onderaan de auto wat bijwerk met plamuur krijg ik het deksel op mijn neus en keurt men mijn wagen af .

De autokeuring geeft mij twee weken de tijd om mijn wagen opnieuw te laten herstellen , maar ik vind deze termijn echt belachelijk .
Ik ben hier in de buurt al carrosiers aan het zoeken geweest en ze hebben de eerste twee weken geen tijd .

Nu kan ik nog eens twee weken uitstel vragen voor de herkeuring , maar dan rekent men mij daarvoor een kost van bijna 10 € aan .

Die herstelling gaat me wel wat geld kosten en op mijn vraag of ik als die herstelling goed gedaan is door de keuring kan komen antwoord de stationschef dat hij dit nog zal bezien .

Wat een dikke zever !

Mij eerst veel geld uit mijn builen jagen om dit te laten herstellen en me dan het risico lopen om bij de herkeuring nog een gaatje geven .

Ik vraag mij af waarom men mij 10 € extra laat betalen als ik twee weken uitstel vraag ?

Wat gebeurd er indien ik mij nimmer in dat keuringsstation aanbied voor een herkeuring , maar na die herstelling gewoon naar een ander keuringsbureau gaat.

Er staat iets dat men mij dan sancties kan geven .
Nu nog erger , hoe kan een bureau dat in privéhanden is mij nu een sanctie opleggen indien ik mij naar een ander keuringsbureau begeef ?

Volgens mij houd men die termijn van herstelling bewust kort om extra gelden te kunnen innnen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#2 , 28 feb 2009 00:24

Ik vraag mij af waarom men mij 10 € extra laat betalen als ik twee weken uitstel vraag ?
die 10 euro hoeft u enkel te betalen indien u intussen nog met uw wagen wilt rijden
anders laat je de wagen gewoon in je garage staan tot hij kan hersteld worden en kost het je niks
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Renson
Topic Starter
Berichten: 25

#3 , 28 feb 2009 11:44

O.k bedankt

Reclame

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#4 , 01 mar 2009 10:20

Bij ieder station wordt het tarief van 5 € gehanteerd voor een laattijdige keuring/termijn overschreden.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”