Negeren verkeersbord C3 ‘markt’

Prettig
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

Negeren verkeersbord C3 ‘markt’

#1 , 30 dec 2021 17:28

Hallo iedereen, ik hoop dat het goed gaat met jullie.

Ik heb een verkeersovertreding begaan, maar ik weet nu niet goed wat ik moet verwachten, ik hoop dat jullie misschien meer duidelijkheid konden geven.

Wat is er gebeurd? Blijkbaar ben ik met mijn brommer (klasse B) een straat ingereden waar er markt was. De brief die ik heb binnengekregen vertelt mij dat ik een verkeersbord C3 zou hebben genegeerd. Deze brief was van Boom zelf, en dus niet de politie, wat ik een beetje vreemd
vond, normaal gezien krijg je dan toch boetes van de politie? Maar soit. Het was al een maandje geleden, ik herinner me het niet heel goed. En het zou best kunnen zijn dat ik het bord niet zal hebben opgemerkt, omdat ik ook het stad niet goed ken.

Er staat dat ik 15 dagen heb om dit te betwisten, maar er staat nergens iets vermeld van hoeveel dat de boete zou zijn of dergelijke. Op de bovenkant stond er gemeentelijke sancties, iets in die zin.. Zou het een gasboete kunnen zijn? Zou er iemand eventueel een idee hebben van de hoogte van de boete?

Alvast zeer bedankt voor jullie antwoord!!

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 dec 2021 18:44

Zal vastgesteld zijn met een vaste ANPR camera, daarom een GAS boete van de stad zelf.

Issued
Berichten: 1227

#3 , 30 dec 2021 20:12

Indd zoals hierboven vermeldt. Boete is normaal 58 euro

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 02 jan 2022 11:40



Er staat dat ik 15 dagen heb om dit te betwisten, maar er staat nergens iets vermeld van hoeveel dat de boete zou zijn of dergelijke
Het is uiteraard verwarrend. Het is dus géén boete, maar een GAS, een gemeentelijke administratieve sanctie. Om het nog wat leuker te maken, wordt vaak gesproken over een GASboete, dus een Gemeentelijke Administratieve Sanctieboete. Geen idee welke taal dat is, maar sanctieboete lijkt me géén Nederlands woord. De bedoeling is natuurlijk dat u betaalt aan de gemeente, en dat u nauwelijks verweer hebt, in tegenstelling tot bij een boete. Creatief melken dus, zonder weerwerk van het slachtoffer.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”