Mag ik hier parkeren? Opgelost

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Mag ik hier parkeren?

#16 , 18 dec 2021 08:53

Dus als in het park nergens een parkeerverbod staat dan mag ik met gerust hart mijn auto gewoontjes op het gras zetten
Extreem, maar soms inderdaad ongestraft mogelijk :mrgreen:
en daar mijn picknikje oppeuzelen.
Da's gevaarlijk ... :mrgreen:
Daarvoor moet je gemeentelijke reglementen uitpluizen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#17 , 18 dec 2021 11:58


hiervoor men deur is ook zo een situatie waar niemand van weet wat het juist is.
https://goo.gl/maps/abCpdub2UcwzNfRr6
Doorlopend trottoir ...

Er is geen beperking in breedte daarvan, en het is een "feitenkwestie"

Dus als rechter zegt dat het wat hem betreft een trottoir is, wat het IMO is, dan hang je dus ...
er was toen ik het hier poste paar jaar geleden ook al discussie over wat het hier nu juist was, maar er is nog niks veranderd qua uitzicht of indeling :|

probleem is dat de rechter toen uitsprak da ik in een andere straat zou gestaan hebben, grote peperstraat 2, maar dat adres bestaat zelfs niet eens (gebouw van het agentschap voor integratie en inburgering is nummer 4) terwijl ik voor mijn gebouw stond dat als adres grote markt 36 heeft, de overburen, het rode kruis en de turkse chinees is dan weer parklaan 2 en 2A.

alle 3 de straten hebben (nog steeds) een andere indeling wat betreft het gebruik ervan

er zijn parkeerplaatsen voorzien op het zelfde niveau en het zelfde uitzicht als het trottoir op de grote markt, allemaal aangeduid met rudimentaire witte stenen hoekjes.

bij komend "probleem" is, als dat 100% trottoir zou zijn, waarom hebben ze sinds die tijd al paar keer een parkeerverbod voor mijn deur uitgevaardigd voor het plaatsen van een container.

parkeerverbod op een trottoir gaat bij mijn weten niet, dat gaat wel op een 'plein' . . .

Kevster
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#18 , 26 jan 2022 09:05

Samengevoegd - JurecaBE - moderator

Ik verwijs even naar mijn vraag van een tijdje geleden: https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=35&t=134829
Mijn excuses maar het topic is reeds gesloten en wou toch de uitkomst delen voor toekomstige doeleinden.

Ik heb de boete dus betwist, ik heb een brief van het OM gekregen, waarin staat dat het dossier werd onderzocht en de betwisting aanvaard werd, ik hoef de boete dus niet te betalen.

Bedankt aan iedereen voor hun advies, ben heel blij!

PS excuses als dit niet is toegestaan, maar een bedankje leek me wel op zijn plaats!

Reclame

eylis
Berichten: 8842

#19 , 26 jan 2022 09:12

Het is juist fijn als posters feedback geven over hun vraag/oplossing. Daar leren we allemaal van, dus ook thnx voor je return!

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 26 jan 2022 18:21

Ik heb de boete dus betwist, ik heb een brief van het OM gekregen, waarin staat dat het dossier werd onderzocht en de betwisting aanvaard werd, ik hoef de boete dus niet te betalen.
Niet slecht 8_)

Wel onverwacht, want je staat finaal op een verdrijvingsvlak (rechter achterwiel)

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#21 , 26 jan 2022 20:50

Ik heb de boete dus betwist, ik heb een brief van het OM gekregen, waarin staat dat het dossier werd onderzocht en de betwisting aanvaard werd, ik hoef de boete dus niet te betalen.
Niet slecht 8_)

Wel onverwacht, want je staat finaal op een verdrijvingsvlak (rechter achterwiel)
ik vermoed dat men ook wel door heeft gehad dat dit oude belijning was die in feite al verwijderd had moeten worden, zeker in combinatie met het zebrapad dat al voor 75% weggesleten was

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#22 , 26 jan 2022 21:24

Ziet er beter uit dan sommige wegmarkeringen hier , en die zouden moeten gelden ... :mrgreen:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”