volgens mij moet de politie niet zien dat je ter hoogte het portiek al op de verboden rijstrook rijdt.
** Dat is juist , maar politie moet ook niet veronderstellen dat bestuurder dit bord genegeerd heeft - zie verder .
Het rood kruis staat gelijk aan een rood licht
** Ook juist
.Als je 100 meter verder invoegt naar de verboden rijstrook moet je weten dat dit niet mag want je hebt dit opgemerkt wanneer je reed voor het portiek.
** Dit opmerken is zeer theoretisch en situatie gebonden .Het is niet noodzakelijk bewezen
[color=#0000BF]Merk ook op dat een portiekbord enkel geldt voor een bepaalde rijstrook , wanneer het aangebracht is A/ boven die rijstrook of B/ op een bord F89 - F91 [/color]
Wanneer men NIET op deze rijstrook rijdt , op de plaats waar het verkeersbord staat/hangt , dan is de aanduiding op dat bord niet geldig voor de andere rijstroken . .
Bijgevolg , wanneer men op een verder punt toch op betreffende rijstrook terechtkomt heeft men niet noodzakelijk dit verkeersbord gezien , en kan dit geen overtreding zijn , want men kruist niet meer het verkeersbord op betreffende rijstrook .
Je rijdt op een autobaan je kan van nergens anders komen.
** Jawel , TS komt van de oprit , die een apart rijvak is , die geen rekening moet houden met een verkeersbord boven een andere rijvak .
Ook op de invoegstrook heb je voordien de lichten op het portiek opgemerkt en moet je er rekening mee houden. Je ziet toch duidelijk op de bijgevoegde foto het portiek en welke rijstroken mogen gebruikt worden.
** Wat we zien op de Google foto , en volgens u verondersteld worden ook in werkelijkheid te zien , is een subjectieve belevenis .
Google streetview foto's zijn genomen met een camera die vrij hoog opgesteld staat .
Veel kans dat men op deze plaats ( Merksem ) geconfronteerd wordt met hoog vrachtverkeer die het bord op de linkse strook totaal onzichtbaar maken voor degenen die van op de oprit de snelweg oprijden .
Indien TS kan bewijzen van de snelweg opgereden te zijn vanop deze specifieke oprit , en er staan verderop geen verbods aanduidingen , of verkeersgeleiding die het verkeer weghouden van dit vak , kan de TS dit aanvechten .
Het zal dan ook aan de verbaliserende overheid zijn , te bewijzen dat TS een verkeersbord genegeerd heeft door er onderdoor te rijden ( en aan TS te bewijzen dat verkeersbord niet gepasseerd te hebben , want komende van oprit / zoals gezegd , dergelijke borden gelden alleen voor de rijstrook waar het bord aangebracht is , en niet voor de volledige rijbaan ).