parkeerboete

Maxymo
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

parkeerboete

#1 , 12 okt 2021 21:04

Parkeerboete opgelopen.
15.10 was ticket geldig ik weet nog dat ik aan de automaat stond voor vervolgticket. Heb de boete gekregen op 15.11.
Ik krijg de boete van een gekend parkeerbedrijf in de bus. Op de enveloppe staat nergens een stempel waarop ik de verzenddatum kan uitmaken.
Parkeerbedrijf schrijft binnen de drie dagen na verzendingsdatum betalen. Op de brief staat wel een datum 06/10/2021. Ik heb de brief gisteren ( 11/10/2021 ) in de bus gekregen.
Vraag.
Van welke datum moet ik nu afgaan om binnen de drie dagen te betalen? Volgens mij is de datum van opstel ( die op de brief zelf staat ) toch niet de verzendingsdatum? Indien dit zo is dan kan ik de verzendingsdatum toch niet weten?

Is het wettelijk dat dit parkeerbedrijf je maar drie dagen de tijd geeft na verzending om te betalen?
Bijkomende vraag? Mag ik bvb de eene dag de helft overschrijven en de dag nadien nog eens de helft ? Natuurlijk met zelfde mededeling?

Groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 13 okt 2021 12:08

Parkeerboete opgelopen.
15.10 was ticket geldig ik weet nog dat ik aan de automaat stond voor vervolgticket. Heb de boete gekregen op 15.11.
wanneer ging nieuwe ticket in ?

Ik krijg de boete van een gekend parkeerbedrijf in de bus. Op de enveloppe staat nergens een stempel waarop ik de verzenddatum kan uitmaken.
Klassieke truk

Wordt -in wat andere vorm- ook bij GAS-boetes toegepast ...


Van welke datum moet ik nu afgaan om binnen de drie dagen te betalen? Volgens mij is de datum van opstel ( die op de brief zelf staat ) toch niet de verzendingsdatum? Indien dit zo is dan kan ik de verzendingsdatum toch niet weten?
Deze "regelingen" vertrekken nog steeds van postbedeling op werkdag nadien
Wat intussen natuurlijk al lang verleden tijd is ...

Is het wettelijk dat dit parkeerbedrijf je maar drie dagen de tijd geeft na verzending om te betalen?
Lokaal parkeerretributie-reglement nalezen

Daarin wordt dit bepaald.


Nu, als je niet te lang wacht, komt er niet direct een herhaling met aanmaningskost
(termijn daarvoor ligt ook vast in zelfde reglement)

Bijkomende vraag? Mag ik bvb de eene dag de helft overschrijven en de dag nadien nog eens de helft ? Natuurlijk met zelfde mededeling?
Ik heb het ooit eens in schijfjes van 0,5 € betaald :mrgreen:
NIks meer van gehoord

Normaal zou dat tegenwoordig automatisch opgeteld en aan de juiste "bon" gekoppeld moeten worden.

Maar er zijn ook bedrijven en instanties die niet-matchende bedragen terugstorten - mee uitkijken :!:

bosprocureur
Berichten: 6858

#3 , 15 okt 2021 10:07

...............
Maar er zijn ook bedrijven en instanties die niet-matchende bedragen terugstorten - mee uitkijken :!:
Om dan een paar dagen later, heeeeel stipt :) , een rappel te sturen met de nodige verhogingen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”