Herstelonderzoeken drugs

Wolf69
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Herstelonderzoeken drugs

#1 , 28 aug 2021 17:07

Beste Leden
Vorig jaar ben ik voorgekomen omdat ik soms opiaten rookte en zo met de auto gereden heb.
Mijn medische rijongeschiktheid is ondertussen ongedaan gemaakt,
Wel dien ik nog te slagen voor medische en psychologische testen (de straf van het vonnis)
Deze mag ik aanvragen vanaf 20 september.

Vorige maand heb ik jammer genoeg toch nog eens heroine gerookt.
Wel een heel klein beetje maar, minder dan een halve gram en de rest zelf weggegooid.
Hoelang kan ik het best nog wachten voor mijn herstelonderzoeken aan te vragen ?

Voor te slagen voor mijn medische rijongeschiktheid was ik zes maand 100 percent clean, dit is gelukt doordat ik methadon 30mg neem, zo ben ik geslaagd voor de haartesten.

Zou die halve gram die ik gerookt hebt vorige maand ervoor kunnen zorgen dat ik niet slaag voor de herstelonderzoeken?
Over een tweetal weken mag ik deze aanvragen.

Hebben jullie een idee hoeveel weken deze aanvraag voor herstelonderzoeken (medische en psychologische) ongeveer zal duren?
Ik vermoed dat een antwoord krijgen plus een afspraak maken misschien toch ookwel nog een maand over gaat?
Tegen dan is mijn fout van toch nog eens te roken bijna twee maand geleden, kleine hoeveelheid en zoals gezegd ben ik de periode ervoor ook clean gebleven.

Wat denken jullie, zouden ze dit tegen dan nog kunnen zien in bloed of urine? Of eventueel in het haar alsze een tweede haartest vragen?
Het is mijn eerste overtreding dus ik heb ook geen idee of een tweede haartest opnieuw zou gevraagd worden?

Of lijkt eerlijk zijn en vertellen dat ik toch nog 1 keer gerookt heb een heel kleine hoeveelheid een beter plan? Eerlijk zijn is mij meestal al slecht uitgevallen.

Vriendelijke groeten en dankjewel voor jullie raad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wolf69
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2021 16:18

Ik ga het aanvragen van mn herstelonderzoeken nog maandje langer uitstellen. Zodat ik zeker minstens terug drie maand 100 % clean ben.
De intentie om nog drugs te gebruiken tijdens een gelegenheid is er niet meer,
De voorbije maand heb ik enorm nagedacht dat ik 100 percent nuchter mij zelfs beter voel dan tijdens die dag dat ik klein beetje gebruikt had.
Die dag had ik misschien nodig om tot het inzicht te komen. Eigenlijk mag ik blij zijn dat ik mijn rijbewijs verloren ben.
Had ik iemand omver gereden met de auto had ik het mezelf nooit kunnen vergeven.

Misschien is het een goed idee om zelf al bij een psycholoog te gaan zodat zij kan inschatten
dat tegen wanneer ik mijn rijbewijs terug krijg, ik ondertussen de verantwoordelijkheid heb om 100 percent nuchter achter het stuur te kruipen en ik dus niemand meer in gevaar zal brengen.

Hoe zijn jullie herstelonderzoeken gegaan en hoe hebben jullie zich hierop voorbereid?

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”