Betekenis vonnis rijverbod

mercedes18
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Betekenis vonnis rijverbod

#1 , 13 aug 2021 20:21

In 2018 werd ik tegengehouden op een brommer zonder verzekering, zonder rijbewijs, zonder plaat, en zonder papieren. Ik was toen 16. Het vonnis op 2 maart 2021 (nu ben ik 18) was onder andere een rijverbod van 15 dagen. Ik heb hier nu nog altijd geen bericht over ontvangen, en ik ben al sinds 20 juli in het buitenland ( niemand is thuis ) 19 augustus ben ik terug in België.

Kort gezegd, ik kan met de Bpost applicatie telkens zien welke post er allemaal wordt bezorgd. Op 11 augustus was er een brief van de politie aangekomen, waarvan ik dus dacht dat het iets met het rijverbod zou zijn. Mijn vader weet nog van niets.

Ik ben nu wel een beetje aan het stressen omdat, als je op de foto goed inzoomt kan ik dergelijke dingen lezen als 'juridische bijstand' en 'tweedelijnbijstand' met daaronder een adres van een politierechtbank in Mechelen. Zou U mij eventueel hiermee mij geruststellen dat het inderdaad gewoonweg de betekenis van het vonnis aldus het rijverbod? Of zou dit iets anders kunnen zijn?
Alvast bedankt voor uw reactie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 13 aug 2021 21:27

is normaal de vraag van de politie om op datum X uw rijbewijs binnen te brengen op de griffie van de politie rechtbank, niet meer of niet minder

mercedes18
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 aug 2021 17:34

Bedankt voor je reactie!
Het vonnis werd volgens mij uitgesproken in de politierechtbank in Dendermonde. Betekent dat dan dat er iets anders aan de hand omdat ik op de brief de politierechtbank van Mechelen zie staan? Of is dit meer een gewone standaard 'template' dat ze op meerdere brieven zetten? Ik ben zoals je ziet wel paranoïde en ik kan maar niet die brief opendoen totdat ik weer thuis ben.

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 14 aug 2021 18:38

meestal is het de politiezone van waar ge woont die zal vragen om uw rijbewijs in te leveren als de plaats van overtreding en/of veroordeling ergens anders is

u kan altijd vragen aan iemand anders om de brief open te doen en er een foto van te nemen en door te sturen zodat u de inhoud met zekerheid weet

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”