Privé-weg

ongelukbelaagd
Topic Starter
Berichten: 514

Privé-weg

#1 , 07 feb 2009 01:03

Beste allen,

Dit probleem heeft niet alleen met verkeer te maken. Het gaat over het gebruik van een privé-weg maar ook over overlast van buren en vreemden. Sorry als dit topic hier niet goed staat.
Ik woon in een doodlopende straat, een privé-weg, maar er staat geen bord aan het begin van de straat om dit te melden.
Links van mijn huis bevindt zich de personeelsparking van de bakker om de hoek.
Voor mijn huis bevindt zich de privé-parking en tuin van de fruit-en groentenwinkel op de ene hoek.
Rechts van mijn huis bevindt zich de privé zij-ingang van de nachtwinkel op de andere hoek.
Op het einde van de straat bevinden zich nog allemaal garages en nog verscheidene achtertuinen.
Dus ja, ik woon alleen in die straat.
Nu heb ik dus wel serieus last van de klanten en/of mijn buren.

Vanaf 9u 's morgens als de winkels open gaan, parkeren klanten zich voor mijn deur, wreed in de weg, soms blokkeren ze zelfs de straat.
Vanaf 6u 's avonds rijden klanten van de nachtwinkel op de hoek de straat in om achteraan aan de garages te draaien en hun auto op de hoek van de straat klaar en juist te zetten om weg te rijden.
Vanaf middernacht tot 's ochtends rijden vrachtwagens op en af om te leveren bij de bakker (onder mijn slaapkamerraam) en bij de fruit-en groentenwinkel (onder mijn zoon zijn slaapkamer).
En alsof het nog niet erg genoeg is, durft de hond van de fruit- en groentenwinkel dag én nacht te blaffen en stinkt zijn kot uren in de wind omdat mijn buren haar kak bijna nooit opkuisen.

Vannacht ben ik buiten geweest omdat ik de waakhond van buren helemaal achterin hoorde blaffen, heel abnormaal. Bleken er 2 jongeren 'rond te hangen'... Een paar weekends geleden zijn er al in een parallelweg naast onze straat alle auto's beschadigd door onbekenden. En van inbreken is men hier ook niet vies.

En nu zit ik aan de pc omdat ik het beu ben. Ik kan weeral niet slapen omdat er een vrachtwagen aan het lossen is.

Pffff... Help! Mijn zoon en ik slapen bijna niet meer door.

Wat kan ik doen?

Bedankt voor jullie hulp.

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#2 , 07 feb 2009 14:01

wie is de eigenaar van die privee-weg?
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

ongelukbelaagd
Topic Starter
Berichten: 514

#3 , 07 feb 2009 14:53

Ik huur het huis ook alleen maar.
Ik weet niet wie de eigenaar is maar ik denk dat die gemeenschappelijk is?

Groetjes,
Chantal

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 07 feb 2009 18:31

Eerst nagaan van wie die privéweg is - vermoedelijk kan je dat terugvinden in de akte van de woning - navragen bij eigenaar - bij de gemeente en op het kadaster.

Het zijn de eigenaars die beperkingen kunnen instellen - best een bord laten plaatsen met de vermeldingen van het veldwetboek art 87 7° - privaat weg - dat geeft de politie ook de mogelijkheid om op te treden

laden en lossen van vrachtwagens is beperkt in tijd (uitoefenen handelsactiviteiten en werken - ik dacht 05 uur ) - hinder van koelwagens enz bij nacht kan als burenhinder beschouwd worden.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”