Boete auto op trambaan

Ccccaaaa
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Boete auto op trambaan

#1 , 24 jul 2021 03:53

Ik ben met de auto fout gereden en ben nu behoorlijk angstig voor de gevolgen. Bij het afslaan en volgen van de gps op een onbekende plaats, ben ik met de verwarring per ongeluk een fout stuk opgereden. In de plaats van de autoweg, ben ik op het gedeelte gereden dat voorzien was voor trams. Ik heb deze weg een 30 tal meter moeten volgen voor ik een stukje zag waar ik eruit kon rijden. Dit was bij een stuk waar een voetganger normaal kan oversteken. Weet iemand welke gevolgen dit heeft? Ik ben niet tegenhouden en heb verder geen verleden met boetes ed.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 jul 2021 09:05

Afwachten.

Ccccaaaa
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jul 2021 23:56

Afwachten.

Heeft u enig idee wat voor overtreding dit is, ik bedoel de graad dan? Gezien per ongeluk een trambaan oprijden niet iets is wat ik letterlijk kan terugvinden... na wat opzoekwerk op streetview vond ik wel een gebodsbord met blauwe pijl van waar wel te rijden. Bedankt.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 26 jul 2021 07:52

Rijden op een BOB of voorbehouden rijstrook is een eerste graads overtreding

Overtreden D1, blauw gebodsbord met pijl, ook .


Als er ook verbodsborden staan op zo'n BOB, wat wel vaker gebeurt :

https://www.gratisrijbewijsonline-forum ... 09#p120209



Dus kijken wat je precies overtreden hebt


PS: een "autoweg" is heel wat anders dan de rijbaan die je bedoelt ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”