Elektrische laadpaal

mava105
Topic Starter
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Elektrische laadpaal

#1 , 18 jul 2021 12:54

Hoe lang mag een wagen aan een elektrische laadpaal langs de parking staan, al of niet aangesloten met de wagen d.m.v. een laadkabel?
Vorige maand hebben ze tegenover mijn deur een laadpaal geplaatst op een kleine parking. Ik heb daar nog nooit een wagen zien staan die met een kabel verbonden was met die laadpaal. Politie doet niets.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 18 jul 2021 14:45

Hoe lang mag een wagen aan een elektrische laadpaal langs de parking staan, al of niet aangesloten met de wagen d.m.v. een laadkabel?
Oneindig ...

Of wat de wegcode bepaalt, en dmv parkeerborden ter plaatse duidelijk maakt
Vorige maand hebben ze tegenover mijn deur een laadpaal geplaatst op een kleine parking. Ik heb daar nog nooit een wagen zien staan die met een kabel verbonden was met die laadpaal. Politie doet niets.
Staat er een bord bij dat de plaats voorbehoudt voor elektrische voertuigen ?

Afbeelding of Afbeelding
plus
Afbeelding of Afbeelding (kan met andere of meerdere symbolen)

Zonder borden die parkeerplaats voorbehouden, kan politie niets doen tegen niet-EV

En mét kan politie niets meer doen tegen langparkeerders met een EV

mava105
Topic Starter
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 jul 2021 15:54

Die verkeersboren staan er. Op 1 paal hangt zelfs een bijkomend onderbord "autodelen", en daar staan ze ook, soms een gans weekend

Reclame

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jul 2021 21:07

Die parkeerplaatsen zijn wel voorbehoudenn voor EV, maar er is geen verplichting om te laden

mava105
Topic Starter
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 19 jul 2021 09:18

Dat merk ik . Voor mijn deur staat een nieuwe laadpaal (al 4 weken) en het is praktisch altijd dezelfde wagen die er staat (zonder aansluitingskabel tussen wagen en paal) Het is wel een EV (staat toch op zijn kofferdeksel). Bestaat er ook al zoiets als draadloos opladen? Tenzij men nu ook al FAKE type en merktekens verkoopt die men op het kofferdeksel kan kleven)

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 19 jul 2021 10:47

Die verkeersboren staan er. Op 1 paal hangt zelfs een bijkomend onderbord "autodelen", en daar staan ze ook, soms een gans weekend
Dan kan politie optreden ...

In sommige gemeenten gebeurt dat amper :arrow: beklag doen bij korpschef en burgemeester

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”