PV zonder huisnummer en ook geen foto?

Lottelau1983
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

PV zonder huisnummer en ook geen foto?

#1 , 05 jul 2021 09:58

Beste allen, ik ontving een verkeersboete waar enkel de straatnaam opstaat er geen huisnummer. Aan de postcode kan ik afleiden dat ik geflitst zou zijn in mijn eigen dorp, wat vreemd is want ik rij altijd de eerste straat in van het dorp omdat wij daar wonen. Ik rij daar ook nooit te snel omdat het zicht er beperkt is en uiteraard ook omdat ik vertraag om het dorp in te rijden en op het begin van die straat woon.
Ik heb daarom ook opgevraagd op welk huisnummer ik deze boete heb begaan en of ik over de foto mocht beschikken.
Ik krijg van het Parket als antwoord: "De opsteller blijft bij zijn vaststellingen. De overtreder was op die datum op dat uur aanwezig op het kruispunt, U moet de boete betalen."
Kan dit zo maar? Moet er geen huisnummer op een pv staan? Heb je geen recht om de foto op te vragen?
bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jul 2021 11:45

Is het ten eerste zeker dat het een snelheidsoverteding betreft?

En ten tweede bent u daadwerkelijk geflitst? Want u kan ook op volgend artikel geverbaliseerd worden:
1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
Een huisnummer is niet verplicht, men kan de locatie bijvoorbeeld ook aanduiden met een kilometerpaal of een kruispunt

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 05 jul 2021 12:04

ik ontving een verkeersboete waar enkel de straatnaam opstaat er geen huisnummer.
Vraag is of u alle info ontving die op het echte PV staat ...

U krijgt nl. geen PV, maar een afschrift
Er zijn daar al langer problemen mee, waardoor informatie uit het PV, niet altijd ook op het afschrift komt

Precieze plaats kan essentieel zijn - bvb omdat snelheidsregime verandert in de straat
Maar die plaats ligt ook vast door de foto (die u minstens voorlopig niet te zien krijgt)

Ik krijg van het Parket als antwoord: "De opsteller blijft bij zijn vaststellingen. De overtreder was op die datum op dat uur aanwezig op het kruispunt, U moet de boete betalen."
Kan dit zo maar? Moet er geen huisnummer op een pv staan?
Je zou verwachten dat een PV preciseert waar de inbreuk vastgesteld is

Maar als de vaststelling op een kruispunt is, ligt de plaats toch vast ?
Heb je geen recht om de foto op te vragen?
In tegenstelling tot andere landen, zal je de foto in België vaak pas te zien kunnen krijgen voor de rechtbank ... en zelfs dàt werd ooit betwist
(dat zou gaan veranderen ... ooit)

Op dat moment zijn de mogelijke gevolgen vd overtreding, financieel en strafrechtelijk, echter al vele malen hoger dan bij de onmiddellijke inning of minnelijke schikking ...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”