Verkeerd pv --> protest aantekenen?

Smuster
Topic Starter
Berichten: 1

Verkeerd pv --> protest aantekenen?

#1 , 03 feb 2009 11:35

Mijn vriend werd vorige week aan de kant van de weg gezet door een politiewagen. Hij wilde me bellen en had zijn handsfree oortje al in, had zijn gsm enkel vast om mijn nummer te bellen. Dat moment werd dus juist gezien door de politie.
Hij heeft in zijn verklaring de feiten vermeld, maar krijgt nu een boete van 100 euro in de bus omdat hij 'aan het smsen was' tijdens het rijden.

Is het een optie om hier tegenin te gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 03 feb 2009 21:49

Ik vermoed niet dat je hiertegenin kan gaan. Er is niemand die stelt dat het bellen met een oortje, wettelijk is! U moet handsfree kunnen bellen als u persé in de auto wil bellen. Handsfree wil zeggen: ZONDER UW HANDEN TE MOETEN GEBRUIKEN. Om een nummer in te typen op een gsm die u in de hand heeft, heeft u toch al heel wat handelingen nodig. Het is m.a.w. volgens mij niet zo dat wat men allemaal verkoopt in de handel om zogenaamd veilig te kunnen gsm'en in de auto, ook effectief veilig is en belangrijker, ook effectief wettelijk is.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”