Boete gekregen terwijl er nergens 30 staat


Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#17 , 17 jun 2021 19:18

Crowdfunding starten voor TS?
haha bedankt maar gewoon wat info over de juridische systeem is ook genoeg, omdat het de 2de onrechtvaardige boete is besloot ik toch de "lotto" te spelen.
ik zal de boete betwisten met de rechtsbijstand van mijn verzekering, ik zal dit wel morgen doen zodat ik geen fouten maak tijdens betwisten.

Bedankt voor al jullie reacties

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#18 , 17 jun 2021 21:36

Crowdfunding starten voor TS?
haha bedankt maar gewoon wat info over de juridische systeem is ook genoeg, omdat het de 2de onrechtvaardige boete is besloot ik toch de "lotto" te spelen.
ik zal de boete betwisten met de rechtsbijstand van mijn verzekering, ik zal dit wel morgen doen zodat ik geen fouten maak tijdens betwisten.

Bedankt voor al jullie reacties
zoals inzuma ook al zei, ze zullen zich in alle bochten wringen om toch maar niet hun fout toe te geven, dus reken maar op een strijd die jaren en jaren kan duren.

maar u heeft de (huidige) wegcode aan uw zijde, immers u kan op de baan alleen rekening houden met de snelheid wat een bord aanduid en deze primeren wat er mogelijks nog ergens anders in de wegcode staat.


vanaf het begin gaf ik dit ook al aan op de FB pagina van het brussels gewest, maar buiten een paar ontwijkende antwoorden nooit enig deftig antwoord op gekomen.

de borden (rode rand, geel gevuld, zwarte letters) met de vermelding "Brussels Hoofdstedelijk Gewest" kunnen immers geen snelheidsbeperkingen opleggen, daar zijn in dit geval de F1-reeks borden voor en die spreken nog altijd van een max. snelheid van 50km binnen de bebouwde kom.

Reclame

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#19 , 18 jun 2021 10:43

Crowdfunding starten voor TS?
haha bedankt maar gewoon wat info over de juridische systeem is ook genoeg, omdat het de 2de onrechtvaardige boete is besloot ik toch de "lotto" te spelen.
ik zal de boete betwisten met de rechtsbijstand van mijn verzekering, ik zal dit wel morgen doen zodat ik geen fouten maak tijdens betwisten.

Bedankt voor al jullie reacties
zoals inzuma ook al zei, ze zullen zich in alle bochten wringen om toch maar niet hun fout toe te geven, dus reken maar op een strijd die jaren en jaren kan duren.

maar u heeft de (huidige) wegcode aan uw zijde, immers u kan op de baan alleen rekening houden met de snelheid wat een bord aanduid en deze primeren wat er mogelijks nog ergens anders in de wegcode staat.


vanaf het begin gaf ik dit ook al aan op de FB pagina van het brussels gewest, maar buiten een paar ontwijkende antwoorden nooit enig deftig antwoord op gekomen.

de borden (rode rand, geel gevuld, zwarte letters) met de vermelding "Brussels Hoofdstedelijk Gewest" kunnen immers geen snelheidsbeperkingen opleggen, daar zijn in dit geval de F1-reeks borden voor en die spreken nog altijd van een max. snelheid van 50km binnen de bebouwde kom.
Bedankt voor alle info!

Ik woon in 1210 Brussel de politie hier is zeer onvriendelijk het zal mij plezier doen om ze een keer tegen te vechten, ook al duurt het jaren lang :P

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 18 jun 2021 12:30

Als jij daar uw centjes wil aan besteden, hebben wij daar niets op tegen. Alleen is de uitkomst zeer onzeker.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#21 , 18 jun 2021 12:33

Als jij daar uw centjes wil aan besteden, hebben wij daar niets op tegen. Alleen is de uitkomst zeer onzeker.
via rechtsbijstand van de verzekering he, dan kost hem dat niks :p

maar als het alleen over de 30km/u gaat na het passeren van enkel een F1 bord zou de vrijspraak moeten volgen

de wegcode is op dat gebied heel duidelijk

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#22 , 18 jun 2021 12:52

ik zal de boete betwisten met de rechtsbijstand van mijn verzekering, ik zal dit wel morgen doen zodat ik geen fouten maak tijdens betwisten.
Begin alvast met vastleggen op foto van wat er effectief aan borden staat, vooral die "50" - want 50 passeren (en/of erf, overgebleven aangeduide zone 30) is net de sleutel tot het ganse verdediging

Er verschijnen & verdwijnen continu borden 50 in BHG :!:

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#23 , 19 jun 2021 16:59

Ik heb alle nodige documenten doorgestuurd naar mijn verzekering ik wacht af op hun antwoord
voor de lol ook een youtube video gemaakt xd
https://www.youtube.com/watch?v=BMkDOgQDn_U

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#24 , 19 jun 2021 18:46

ik zal de boete betwisten met de rechtsbijstand van mijn verzekering, ik zal dit wel morgen doen zodat ik geen fouten maak tijdens betwisten.
Begin alvast met vastleggen op foto van wat er effectief aan borden staat, vooral die "50" - want 50 passeren (en/of erf, overgebleven aangeduide zone 30) is net de sleutel tot het ganse verdediging

Er verschijnen & verdwijnen continu borden 50 in BHG :!:
Ik was ook bang dat ze plots een bord van 30km/u gingen zetten dus heb ik heel de stuk van Meiser tot leuvensesteenweg 421 gefilmd :P
Er staat ook een paneel dat jou snelheid meet en deze dan op het paneel zet maar ze hebben dit blijkbaar uitgeschakeld.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#25 , 19 jun 2021 20:16

Misschien toch maar overdag filmen, en niet bewerken ;-)

Dat er geen (30) staat is natuurlijk wat parket gaat stellen dat niet meer moet, want "de regel" Art 11.1 in BHG ...


In VL of WAL is een (50) herhaling verplicht nadat een hogere snelheid (dan 50) in BBK toegelaten werd :
Art 9.9.2°

BHG is een gelijkaardige bepaling "vergeten" te verwijderen, of toe te voegen, of wenste dat niet toe te voegen.
Dit is een eigen gewestelijke bevoegdheid.
Maar ze hebben er blijkbaar niks mee gedaan ...

https://wegcode.be/wetteksten/secties/m ... 64-hs2art9


Ik vraag me zelfs af of BHG deze bepalingen in Art 9.9 voor henzelf opgeheven heeft, want

2° In de bebouwde kommen die afgebakend zijn door verkeersborden F1a, F1b en F3a, F3b mogen geen verkeersborden C43 met snelheidsbeperking tot 50 km/u worden geplaatst of behouden.

BHG staat nu VOL met die hierin verboden borden ...


Dat Art van het MB is blijkbaar niet voorzien van een Brusselse aanpassing

Maar noch het MB noch het Artikel 9.9 zijn -voor zo ver ik weet- opgeheven door BHG ... die bepalingen gelden dus nog

Pagina 55444 staatsblad 2020
http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/2020/07/24_1.pdf

Dat besluit is aanzienlijk wat te weinig om 30 correct in te voeren in BHG, en om alle conflicterende bepalingen weg te werken ...


(behoorlijk negatieve) Advies RvS ging -door de basis waarop advies gevraagd werd- overigens niet om de verkeerskundige zaken ...
Dan was het waarschijnlijk volledig afgeschoten door de RvS :!:

http://www.raadvst-consetat.be/dbx/advi ... 67.513%2F4

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#26 , 20 jun 2021 12:36

Misschien toch maar overdag filmen, en niet bewerken ;-)

Dat er geen (30) staat is natuurlijk wat parket gaat stellen dat niet meer moet, want "de regel" Art 11.1 in BHG ...


In VL of WAL is een (50) herhaling verplicht nadat een hogere snelheid (dan 50) in BBK toegelaten werd :
Art 9.9.2°

BHG is een gelijkaardige bepaling "vergeten" te verwijderen, of toe te voegen, of wenste dat niet toe te voegen.
Dit is een eigen gewestelijke bevoegdheid.
Maar ze hebben er blijkbaar niks mee gedaan ...

https://wegcode.be/wetteksten/secties/m ... 64-hs2art9


Ik vraag me zelfs af of BHG deze bepalingen in Art 9.9 voor henzelf opgeheven heeft, want

2° In de bebouwde kommen die afgebakend zijn door verkeersborden F1a, F1b en F3a, F3b mogen geen verkeersborden C43 met snelheidsbeperking tot 50 km/u worden geplaatst of behouden.

BHG staat nu VOL met die hierin verboden borden ...


Dat Art van het MB is blijkbaar niet voorzien van een Brusselse aanpassing

Maar noch het MB noch het Artikel 9.9 zijn -voor zo ver ik weet- opgeheven door BHG ... die bepalingen gelden dus nog

Pagina 55444 staatsblad 2020
http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/2020/07/24_1.pdf

Dat besluit is aanzienlijk wat te weinig om 30 correct in te voeren in BHG, en om alle conflicterende bepalingen weg te werken ...


(behoorlijk negatieve) Advies RvS ging -door de basis waarop advies gevraagd werd- overigens niet om de verkeerskundige zaken ...
Dan was het waarschijnlijk volledig afgeschoten door de RvS :!:

http://www.raadvst-consetat.be/dbx/advi ... 67.513%2F4
Ik heb de bewerkte versie voor de lol gemaakt, ik zou deze video nooit naar mij verzekering sturen :P
Straks zal ik overdag nog eens filmen, bedankt voor de tip.

Nu ik 30 rijd op leuvensesteenweg haalt iedereen mij in, ik vraag me af of het echt 30 is daar of de politie agent een foutje heeft gedaan.
normaal gezien rijd ik nooit te snel en volg ik het verkeer.

Zoals je hebt vermeld ik vindt de 30km/u bord bijna NERGENS in de bebouwde kom behalve bij scholen.
Wat ik wel heb opgemerkt is dat meeste 50km/u borden weg zijn en dat er bij het begin van de straat 30km/u op ge grond geverfd is.
je kan ze wel amper zien omdat er zoveel mensen altijd erover rijden begint het weg te gaan.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”