Auto weggetakeld nadat onbekenden hem voor poort geduwd hebben

ladyska
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Auto weggetakeld nadat onbekenden hem voor poort geduwd hebben

#1 , 15 mei 2021 03:37

Onlangs is mijn auto weggetakeld omdat die voor een poort geparkeerd was. Enkel: die auto is daar niet geparkeerd door mij. Ik stond reglementair geparkeerd langs straat en zondag zijn ze parkeerborden komen zetten voor maandag. Maandagmiddag zag mijn huisgenoot dat mijn auto verduwd was voor een poort en tegen ‘s avonds was ie getakeld. Mijn auto was gesloten en stond in eerste versnelling (niet mogelijk te verduwen) dus zijn ze in mijn auto geweest. Moet ik die takelkosten en boete betalen??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
loeki
Berichten: 267

#2 , 15 mei 2021 06:19

Echt een fantastisch verhaal
Maar je zal toch moeten betalen, want hij stond voor de poort
Er is 1 oplossing mogelijk om misschien niet te moeten betalen en dat is als U een opname heeft vanaf het moment van parkeren tot het moment van takelen.
En dan mag er zeker geen enkele minuut in die rijdsduur ontbreken.
Maar dan heeft U ook onmiddelijk de daders.
Toch een mooi verhaal

Ps.; Uw huisgenoot had hem toch kunnen verplaatsen toen hij zag dat hij verkeerd stond, of U kunnen verwittigen. Dan had U de takelkosten al kunnen sparen.

ladyska
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mei 2021 06:29

mijn huisgenoot heeft dat gezien onderweg naar het werk en inderdaad laten weten, maar ik zat zelf vast op het werk.

Zo fantastisch en mooi vind ik het verhaaltje niet.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 15 mei 2021 07:25

Je zal moeten kunnen bewijzen dat je auto buiten je wil verplaatst is

Niet simpel ...

Beweren dat het zo is, volstaat niet
Verklaringen van je huisgenoot gaan niet als onafhankelijk gezien worden

lukasi
Berichten: 1139

#5 , 15 mei 2021 08:36

Als die auto was afgesloten en er is iemand in geweest om die te verplaatsen, want een auto in versnelling duw je zomaar niet.
Dan zou ik me toch eerder zorgen maken over de degelijkheid van mijn sloten.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 15 mei 2021 09:24

Een enigszins kleinere wagen, en dus lichter van gewicht, kan je wel verplaatsen, door er met een andere wagen tegen te duwen, afhankelijk van de ondergrond. Maar dan zou je daarvan sporen mogelijks moeten / kunnen zien op de bumper. Heb dat zelf al gedaan, toen er een andere wagen pal voor mij was komen staan, en ik er op geen enkel wijze nog normaal kon uitrijden. Bij het proberen uitrijden , mekte ik dat door lichtjes tegen die andere wagen te duwen, die wel een paar cm verschoof.. Na nog een paar keren hetzelfde gedaan te hebben, kon ik wegrijden, zonder schade aan beide wagens, maar andere partij stond nu wel veel te dicht achter zijn voorganger. (die dan ook weer niet weg kon, maar daar heb ik niet op gewacht. :) )

LeenW
Berichten: 12818

#7 , 15 mei 2021 10:19

U gaat moeten bewijzen dat de auto verplaatst is geweest. Kunt u dat niet, betalen.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 15 mei 2021 14:38

Dan zou ik me toch eerder zorgen maken over de degelijkheid van mijn sloten.
Takeldiensten breken onder oog van politie in in de mensen hun auto's ...

Was onlangs zelfs op TV te zien
Denk bij show-takelingen op gehandicaptenplaatsen in Antwerpen

lukasi
Berichten: 1139

#9 , 15 mei 2021 16:58

tsja , als ze mijne LR willen takelen dan denk ik dat ze serieuse kopbrekers nog gaan hebben.
Niet alleen met het openbreken maar ook met het tillen :) :)

bosprocureur
Berichten: 6853

#10 , 16 mei 2021 11:31

tsja , als ze mijne LR willen takelen dan denk ik dat ze serieuse kopbrekers nog gaan hebben.
Niet alleen met het openbreken maar ook met het tillen :) :)
Wees maar gerust, die firma's hebben ook zwaar materiaal hoor :)

jehowi
Berichten: 80
Juridisch actief: Nee

#11 , 17 mei 2021 02:14

Onlangs is mijn auto weggetakeld omdat die voor een poort geparkeerd was. Enkel: die auto is daar niet geparkeerd door mij. Ik stond reglementair geparkeerd langs straat en zondag zijn ze parkeerborden komen zetten voor maandag. Maandagmiddag zag mijn huisgenoot dat mijn auto verduwd was voor een poort en tegen ‘s avonds was ie getakeld. Mijn auto was gesloten en stond in eerste versnelling (niet mogelijk te verduwen) dus zijn ze in mijn auto geweest. Moet ik die takelkosten en boete betalen??
Waarom zou iemand in 's hemelsnaam uw auto tot voor een poort verplaatsen?

Didymus
Berichten: 2061

#12 , 17 mei 2021 22:20

Om de eigenaar van de wagen te laten opdraaien voor takelkosten die anders voor de plaatser van de borden waren geweest?
"sowieso" schrijf je zo.

UmbraVitae
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#13 , 26 mei 2021 07:46

Dashcams voor- en achteraan kunnen hierbij handig zijn. Vind het eerder nogal broodje-aap-verhaal. Maar indd als mn zo makkelijk in je auto kan of was ie niet op slot. Ach ik zou er e advocaten opzetten, satellietbeelden opvragen, elke mogelijke getuige oproepen.

Franciscus
Berichten: 38583

#14 , 26 mei 2021 09:21

Satellietbeelden????

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”