Inbeslag genomen brommer

geno
Topic Starter
Berichten: 2

Inbeslag genomen brommer

#1 , 12 jan 2009 20:45

Beste,

ten eerste wil ik me excuseren moest dit niet het juist forum zijn (anders verplaats maar naar het goede)

dus mijn vraag luidt:
Mijn pa, geboren in 1959, is gevallen met zijn brommer toen hij dronken was. Politie arriveerd en nemen een alcohol test af, deze was 0.98mg.
Hij heeft geen rijbewijs (meer) omdat hij al herhaaldelijk voor de politierechtbank moest verschijnen om rijden onder invloed, maar dit zou geen erg kunnen zijn want omdat hij ouder is dan een bepaalde leeftijd heeft hij dit niet nodig? . Ook kon hij aan geen verzekering meer geraken.
Nu heeft de politie de brommer in beslag genomen. Kan hij deze daar weghalen op een een of andere manier? Zonder eerst een verzekering te zoeken (die hij niet meer krijgt). of hem te koop zetten ergens?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#2 , 13 jan 2009 12:12

rijden zonder verzekering heeft onmiddellijke inbeslagname tot gevolg

wat je kan doen is een verzekering op jouw naam nemen en dan zelf om die brommer gaan als hij vrijgegeven wordt

of je dan je pa nog laat rijden is aan jou om te beslissen
maar het is zeker niet verstandig om dat dan nog te doen, omdat jij dan verantwoordelijk zal zijn in geval van een ongeval

en je zal ook op het matje geroepen worden in geval van politiecontrole
omdat je niemand mag laten rijden die niet over de nodige papieren beschikt
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 13 jan 2009 12:49

rijden zonder verzekering heeft onmiddellijke inbeslagname tot gevolg

wat je kan doen is een verzekering op jouw naam nemen en dan zelf om die brommer gaan als hij vrijgegeven wordt

of je dan je pa nog laat rijden is aan jou om te beslissen
maar het is zeker niet verstandig om dat dan nog te doen, omdat jij dan verantwoordelijk zal zijn in geval van een ongeval

en je zal ook op het matje geroepen worden in geval van politiecontrole
omdat je niemand mag laten rijden die niet over de nodige papieren beschikt
Zou het niet verstandiger zijn dat 'vader' zich laat behandelen voor zijn drankprobleem...en die behandeling of op zijn minst de intentie tot behandeling voor te leggen aan de rechter?

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jan 2009 12:58

Hij heeft geen rijbewijs (meer) omdat hij al herhaaldelijk voor de politierechtbank moest verschijnen om rijden onder invloed, maar dit zou geen erg kunnen zijn want omdat hij ouder is dan een bepaalde leeftijd heeft hij dit niet nodig?
Blijkbaar werd een rijverbod uitgesproken. In dat geval moet men in het vonnis nagaan voor welke categorie voertuigen dit rijverbod werd uitgesproken. Zo kan een rijverbod worden uitgesproken voor alle motorvoertuigen en dan mag hij ook niet met een bromfiets rijden.

scorpioen

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#5 , 13 jan 2009 13:05

Beste,

ten eerste wil ik me excuseren moest dit niet het juist forum zijn (anders verplaats maar naar het goede)

dus mijn vraag luidt:
Mijn pa, geboren in 1959, is gevallen met zijn brommer toen hij dronken was. Politie arriveerd en nemen een alcohol test af, deze was 0.98mg.
Hij heeft geen rijbewijs (meer) omdat hij al herhaaldelijk voor de politierechtbank moest verschijnen om rijden onder invloed, maar dit zou geen erg kunnen zijn want omdat hij ouder is dan een bepaalde leeftijd heeft hij dit niet nodig? . Ook kon hij aan geen verzekering meer geraken.
Nu heeft de politie de brommer in beslag genomen. Kan hij deze daar weghalen op een een of andere manier? Zonder eerst een verzekering te zoeken (die hij niet meer krijgt). of hem te koop zetten ergens?

Bedankt!
Tegenwoordig mag men niets meer!

Mijn man reed ooit, zo ZAT als een Zwitser, met zijn Zundapp tegen een combi van de Rijkswacht...die mannen, die hem niet eens kenden, stopten hem en zijn brommer in de combi en voerden hem naar huis...daar is nooit een zaak(pv) van opgemaakt. Vandaag kan dat dus niet meer en moet alles bestraft worden.

In wat voor een triestige maatschappij leven we (tegenwoordig) wanneer we iedere (mis)stap gaan betraffen....

sloeber
Berichten: 29

#6 , 13 jan 2009 19:27

Beste,

ten eerste wil ik me excuseren moest dit niet het juist forum zijn (anders verplaats maar naar het goede)

dus mijn vraag luidt:
Mijn pa, geboren in 1959, is gevallen met zijn brommer toen hij dronken was. Politie arriveerd en nemen een alcohol test af, deze was 0.98mg.
Hij heeft geen rijbewijs (meer) omdat hij al herhaaldelijk voor de politierechtbank moest verschijnen om rijden onder invloed, maar dit zou geen erg kunnen zijn want omdat hij ouder is dan een bepaalde leeftijd heeft hij dit niet nodig? . Ook kon hij aan geen verzekering meer geraken.
Nu heeft de politie de brommer in beslag genomen. Kan hij deze daar weghalen op een een of andere manier? Zonder eerst een verzekering te zoeken (die hij niet meer krijgt). of hem te koop zetten ergens?

Bedankt!
Tegenwoordig mag men niets meer!

Mijn man reed ooit, zo ZAT als een Zwitser, met zijn Zundapp tegen een combi van de Rijkswacht...die mannen, die hem niet eens kenden, stopten hem en zijn brommer in de combi en voerden hem naar huis...daar is nooit een zaak(pv) van opgemaakt. Vandaag kan dat dus niet meer en moet alles bestraft worden.

In wat voor een triestige maatschappij leven we (tegenwoordig) wanneer we iedere (mis)stap gaan betraffen....
ik neem aan dat dit cynisch bedoeld is?

vroeger was het ook algemeen aanvaard dat vaders hun kinderen (en hun vrouw) nu en dan eens goed aframmelden, niet zelden mbv 'wapen' (bvb stok of schoen). Thans zal die vader bijna standaard vervolgd worden voor slagen met voordachten rade (in voorkomend geval met arbeidsongeschiktheid)

geno
Topic Starter
Berichten: 2

#7 , 13 jan 2009 23:10

al bedankt voor jullie antwoorden.
Qua drankprobleem zich laten behandelen heeft hij al ettelijke laten/moeten doen.
zonder succes toch. En ik vind het niet echt aan mij om mijn vader te verplichten, zou een omgekeerde wereld zijn. Hij is oud genoeg om te weten wat mag en niet.

dus tot zover is de enige optie dat ik een verzekering verzorg op mijn naam en die zo verkoop, en dus eventueel aan men vader?

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#8 , 13 jan 2009 23:55

dus tot zover is de enige optie dat ik een verzekering verzorg op mijn naam en die zo verkoop, en dus eventueel aan men vader?
ik zou er toch mee oppassen
je vader heeft geen rijbewijs meer, en zal dat waarschijnlijk ook niet meer krijgen
hem dan een brommer geven is niet echt verantwoord
soms moeten de kinderen het voorbeeld geven aan de ouders
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Franciscus
Berichten: 38596

#9 , 19 jan 2009 18:37

gezien er voorgaanden zijn is het nog niet zeker dat de bromfiets wordt vrijgegeven - het kan ook zijn dat het openbaar ministerie aan de rechtbank de vraag stelt de bromfiets te verbeuren.

Persoonlijk zou ik me niet tussen mengen of je zou de bromfiets zelf willen gebruiken.

Hem nu verzekeren en hem dan terug door je vader laten gebruiken lijkt mij totaal geen goed idee.
De volgende maal wordt u gewoon mee vervolgt zoals sniper al heeft gezegd en kan tot gevolg hebben dat u ook rijverbod krijgt.

voorbeelden legio

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”