Retributie parkeerbeheer

gvansanden
Topic Starter
Berichten: 15

Retributie parkeerbeheer

#1 , 18 dec 2008 16:01

Hoi allemaal

Heb op 21 november een ticket van parkeerbeheer NV gekregen met de melding BT VERK TIJD INGEST hoewel mijn Geelse kwartierschijf stond....

Nu een maand later krijg ik een afwijzing van mijn bezwaar met de melding
Op de foto\'s, genomen door de parkeerwachter, stellen wij vast dat uw parkeerschijf niet correct ingesteld stond, namelijk van 9u30 tot 9u45. De parkeerwachter heeft dan ook correct en terecht een retributiebon opgemaakt om 10u36. Een vergissing bij het instellen van de kwartierkaart is helaas geen geldig argument om over te gaan tot annulatie van een bon.
Nu is dat natuurlijk al een maand geleden en kan ik dat ook niet meer controleren.
Hoe kan ik aan die foto's geraken en wat zijn mijn opties om dit aan te vechten?

Ik vind het eigenlijk echt schandalig dat een bedrijf met winstoogmerk zelf over die klachten mag oordelen en dat ze hier ook nog aangeven dat als het waar is, het ticket werd gegeven omwille van een vergissing en niet een echte overtreding...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gvansanden
Topic Starter
Berichten: 15

#2 , 05 jan 2009 17:18

Ok, het gemeentebestuur heeft de foto's opgevraagd en de uurinstelling staat tussen 9 en 10 uur.

De parkeerfirma vat dat dan gewoon in haar voordeel op hoewel ze goed weten en toegeven dat dat niet zo is...

Enig idee of dit aanvechtbaar is?

Jorre

#3 , 17 apr 2009 11:09

Ok, het gemeentebestuur heeft de foto's opgevraagd en de uurinstelling staat tussen 9 en 10 uur.

De parkeerfirma vat dat dan gewoon in haar voordeel op hoewel ze goed weten en toegeven dat dat niet zo is...

Enig idee of dit aanvechtbaar is?
Misschien stond hun digitale camera niet op het geijkte uur.
Wat zeg ik nu? :shock:

Kan of moet een digitale camera van een professionele firma geijkt worden op datum en uur? Kan men dat ijken? En hoe kan dat worden gecontroleerd? Hoe kan men bewijzen dat deze camera wel op de juiste datum en uur ingesteld stond?

't Is maar een bedenking die ik maak, maar ik denk niet dat een foto als bewijs kan gelden als men weet dat ook digitale camera's onderhevig zijn aan onjuiste manipulatie door diegene die de camera hanteert.

Reclame

JPD
Berichten: 33

#4 , 17 apr 2009 17:39

Het gaat hem er over dat de aanduiding op de Geelse kwartierkaart niet mooi op het streepje stond, maar tussen twee streepjes in. De parkeerwachter heeft blijkbaar een foto gemaakt van de deze parkeerkaart ten tijde van de vaststelling van de overtreding.

Alleen vind ik niet terug in de verkeersreglementering is wat een Geelse kwartierkaart is. Wel een parkeerschijf, en die heeft halfuur- en uuraanduidingen, maar geen kwartieraanduidingen.

Die moet je zo instellen dat het pijltje wijst naar het streepje dat volgt op het tijdstip van aankomst. Als je het pijltje ergens tussen twee streepjes in
staat is het een overtreding.

Het verspreiden onreglementaire parkeerschijven is een overtreding van M.B. 1-12-1975. Het gebruik ervan is onreglementair.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”