Parkeerschijf

A Wils
Topic Starter
Berichten: 6

Parkeerschijf

#1 , 15 dec 2008 11:46

Vrijdag stak er een boete tussen mijn autoruit omdat ik geen parkeerschijf heb gelegd (spoorweglei te Lier, vlakbij station) . Ik was verbouwereerd.
Ik ben terug gereden naar het begin van de straat en heb daar NERGENS een bord zien staan met "zone parkeerschijf", noch na alle kruispunten die ik in diezelfde straat tegenkwam.
Moet dit niet aangegeven staan?

Bovendien, sommige mensen beweren dat je een boete uitgereikt door een firma die men inhuurt om boetes uit te schrijven niet moet betalen omdat die mensen hiervoor dit bevoegd zijn. Klopt dat?

A Wils

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 dec 2008 12:46

Het verkeersbord dat een zone met beperkte parkeertijd aangeeft moet niet aan elk kruispunt, of elk begin van de straat herhaald worden. Het geldt voor de ganse zone. Dus vanaf het ogenblik dat je het voorbijrijdt, tot je het bord einde zone tegenkomt.

scorpioen

wolf2
Berichten: 2071

#3 , 15 dec 2008 18:19

Aanvullend bij Scorpioen: het is geen boete die je moet betalen, het is een parkeerretributie.

Reclame

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#4 , 16 dec 2008 00:14

als het geschreven is door een parkeerbedrijf (ik weet niet echt hoe je die oplichters moet heten) dan kan het geen boete zijn

goed kijken door wie je het ticket kreeg

voorlopig kunnen parkeermafiabazen nog niet aan je gegevens komen, dus kunnen ze geen herinnering opsturen naar je thuis

als ze dat wel doen, mag je in geen geval antwoorden, want zo geef je hen officieel zelf je adres en heb je geen verhaal

je moet wachten tot zij je dagvaarden
zij kunnen zonder de wet te overtreden niet aan je adres, dus dagvaarden lijkt mij niet echt mogelijk
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”