In beroep gaan na uitspraak politierechter

Jeoffrey
Topic Starter
Berichten: 2

In beroep gaan na uitspraak politierechter

#1 , 14 dec 2008 17:57

Ik ben vrijdag naar de politierechtbank gemoeten (d'hondt) voor een verkeersovertreding met overdreven snelheid. Ik reed 's nachts op de autosnelweg 205 gecorigeerd naar 192 km/u.
Uitspraak: 1 jaar rijverbod en een boete van 2750 € of een vervangend rijverbod van 1 maand. Ik zelf vind deze straf overdreven zwaar, zeker wat het rijverbod betreft. Nu is mijn vraag of je nog verzet kan aantekenen tegen deze uitspraak? Ik had geen advocaat maar heb al gehoord dat je een kan krijgen van de rechtsbijstand van de verzekering, klopt dit? Ik denk moest ik verzet aantekenen en een advocaat sturen dat de straf mss toch iets lichter word, Wie weet meer?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene
Berichten: 378
Locatie: Oost Vlaanderen

#2 , 15 dec 2008 11:34

Ik ken die politierechter ginder.

Wat hij niet verteld is dat maar 14 dagen tijd hebt om beroep aan te tekenen INDIEN U PERSOONLIJK op de zitting aanwezig was.
Dus als de bliksem naar Gent en beroep aantekenen. (Indien ge denkt dat het de moeite is.)

Ikzelf reed met een motor 83 waar 50 mocht en kreeg ook 1 jaar en 750 euro boete. Drink nooit, BM auto = 0 en al 200.000 Km motorvrij rijden. (En ja soms iets te rap) En ik wist bovenstaande niet. Jammer.
Er wel bijvertellen dat ik enkel NIET met de motor mag rijden, wel met de wagen. (Oeif)

Maar ik ben Tom bonen niet hé.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 dec 2008 12:48

Dus als de bliksem naar Gent en beroep aantekenen.
Waarom naar Gent lopen om beroep aan te tekenen? Beroep aantekenen doe je op de griffie van de rechtbank die het vonnis heeft uitgesproken.

scorpioen

Reclame

Jeoffrey
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 15 dec 2008 16:29

Ik hoop dat het iets uithaalt, allesins al proberen om een paar maand minder rijverbod en aanvragen of ik alleen met de camionette van het werk mag rijden tijdens de werkuren of zo. Advocaat wordt betaald van de rechtsbijstand van de verzekering dus ik kan maar proberen, kost toch niks

ZeddLeppelin
Berichten: 97

#5 , 15 dec 2008 17:42

Dus als de bliksem naar Gent en beroep aantekenen.
Waarom naar Gent lopen om beroep aan te tekenen? Beroep aantekenen doe je op de griffie van de rechtbank die het vonnis heeft uitgesproken.

scorpioen
Djue, ge waart mij voor :D

Trouwens, als de bliksem naar Gent lijkt mij nu ook niet direct aangewezen...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”