Verkeer

Tides
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkeer

#1 , 06 apr 2021 18:13

Beste
Deze avond was ik naar huis aan het rijden samen met mijn broer en we kwamen op een heuvel.
Er waren enkele coureurs op de baan en de laatste was naar links aan het zwerven.
Mijn broer zei dak ik moest tuten omdat we dachten dat hij ons niet hoorde afkomen.
De man begon te zwaaien met zijn armen en mijn broer was boos aan het reageren en keek door de ruit.
We reden door tot mijn huis en de coureurs stopten en de laatste stopte iets te hard denkik en hij viel voorover op de grond.
De man stond recht en begon boos te worden op mijn broer en mijn broer zij meteen dat hij niks had gedaan.
Daarna kwam hij naar mij en hij begon mij te duwen terwijl ik steeds zij tegen de man dat hij moest kalmeren en hij bleef boos doen.
Ik weet niet of de man mij voor iets kan aanklagen maar hij riep wel "als je problemen wil kanje er krijgen" ik zei steeds dat hij moest kalmeren en ik weet niet of hij mij kan aanklagen ik denk wel dat als hij me aanklaagt ik hem kan aanklagen voor fysiek geweld klopt dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 06 apr 2021 18:27

wielertoeristen moeten ook op het fietspad rijden tenzij ze in een groep rijden en met een volgwagen rijden

dat ze te hard remmen en op de grond gaan is niet uw fout, maar van de fietser

het duwen is inderdaad fysieke agressie en daarvan kan u inderdaad aangifte doen (wat mij het beste lijkt)

jef007
Berichten: 1679

#3 , 06 apr 2021 18:38

misschien heeft uw broer iets te entousiast geremd??

uw verhaal is heeeeeel gekleurd!!

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 06 apr 2021 18:47

Verkeersagressie en/of slagen en verwondingen (beide extreem voorgesteld) moeten steeds bewezen worden. Ik zou mij er niet te veel van aantrekken.

Issued
Berichten: 1227

#5 , 06 apr 2021 18:54

wielertoeristen moeten ook op het fietspad rijden tenzij ze in een groep rijden en met een volgwagen rijden

dat ze te hard remmen en op de grond gaan is niet uw fout, maar van de fietser

het duwen is inderdaad fysieke agressie en daarvan kan u inderdaad aangifte doen (wat mij het beste lijkt)
Vanaf 15 man moeten ze het fietspad niet meer volgen maar wel gegroepeerd en per 2. Volgwagen mag maar moet niet. Vanaf 51 man moet de volgwagen.

Echter momenteel kan een groep fietsers van 15 man niet gezien de coronaregels.

'mijn broer zei dat ik dat moest' is echter een zeer slechte reden. U bent bestuurder en niemand anders. U bent verantwoordelijk voor uw acties en uw voertuig.

Als het buiten de bebouwde kom was mag je de toeter gebruiken om te waarschuwen dat je gaat inhalen als dat daar mag. Dit moet zo kort mogelijk, het toeteren. Kan je eventueel een link via Google maps geven waar dit gebeurde?

Dat die fietser jou duwt mag niet. Dit kan je aangeven bij de politie.

Waarom stopten de fietsers aan jou huis?

Tides
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 apr 2021 07:33

Ik heb geen idee waarom zij stopten bij ons thuis.
Dit is een link met de locatie als je de weg volgt kom je aan de bovenkant van een heuvel terecht en de baan loopt naar rechts mee.
https://www.google.com/maps/place/Wante ... 0d1a?hl=nl
Alvast bedankt voor de hulp zat er wat mee in.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 07 apr 2021 10:04

Zijn jullie die fietsers voorbij gestoken ?
Want dat mag in zo'n smalle weg dus niet ...

1,5m afstand houden
Betekent dat je met de auto in de gracht zit

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”