Parkeerboete nederland/incassobureau

hilde
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: gent

Parkeerboete nederland/incassobureau

#1 , 24 okt 2008 12:31

Een 3-tal maand geleden kreeg ik een parkeerboete in nederland, 50 euro. Heb deze boete niet betaald, kreeg een paar weken later een brief thuis gestuurd. Na 3 aanmaningen (nooit aangetekend) uit nederland, kwam er een brief van een incassobureau uit belgië (universum incasso/sint-niklaas). Na 3 brieven van dit incassobureau ontving ik een brief van een advocatenkantoor om alsnog het bedrag van 92,15 euro over te schrijven op rekening van het incassobureau.
Mijn vragen zijn:
1) heeft een incassobureau de bevoegdheid om een procedure in te leiden voor de rechtbank?
2) heeft het nederlands parkeerbedrijf inbreuk gepleegd op de privacywet door mijn adres via de nummerplaat op te zoeken?
3) indien het tot een gerechtelijke procedure komt: het feit dat mij nooit een aangetekend schrijven werd verstuurd, speelt dat in mijn voordeel?
Hopelijk weet iemand hier antwoord op.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 24 okt 2008 13:15

Ik zou u, voor alle zekerheid, aanraden uw bericht te posten op www.rechtenforum.nl

grebtez
Berichten: 1

#3 , 19 feb 2009 00:23

Ik zou u, voor alle zekerheid, aanraden uw bericht te posten op www.rechtenforum.nl
Daar wordt ons aangeraden om de boete te betalen.. Maar weet niet of die 'aanbeveling' ergens wettelijk gegrond is. Niemand die ooit in een soortgelijke situatie heeft vertoefd in het verleden en hier ervaring mee heeft?

tx!

Reclame

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#4 , 19 feb 2009 08:07

de vraag is of je ooit nog naar nederland wilt gaan

zo niet, geen probleem, dan kan je het risico nemen
zo wel, dan had ik allang betaald, want de volgende keer hang je toch
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Zjef
Berichten: 156

#5 , 19 feb 2009 21:57

Vraagje: vind je dat een Nederlander hier parkeergeld moet betalen ?

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#6 , 19 feb 2009 23:26

zonder meer, ja
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Zjef
Berichten: 156

#7 , 20 feb 2009 08:22

Sniper, sorry. Was bedoeld op originele poster.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”