ANPR camer, boete nooit ontvangen maar werkgever wel na 2 maanden

siegfriedv
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

ANPR camer, boete nooit ontvangen maar werkgever wel na 2 maanden

#1 , 01 apr 2021 16:24

Hallo,

Ik werk voor proximus en gebruik een utilitair voertuig. Op 2 februari zou ik een straat ingereden hebben waar ik niet in mocht, alleen buurtbewoners. Dat op zich om dat specifiek uur betwijfel ik al op zich maar bon.
Ik heb nooit een boete thuis ontvangen, en nu op 1 april krijg ik van Proximus een mail dat ik een onbetaalde boete heb?
1. Hoe kan ik een boete betalen als ik van niets weet? Ook nooit een aanmaning gekregen.
2. Proximus stuurt zomaar een mail zonder leesbevestiging of dergelijke.

In principe weet ik dus nog helemaal niets. Moet ik verder afwachten?


Met vriendelijke groeten,

Siegfried

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 apr 2021 17:59

As dat een wagen van de firma was, krijgt de werkgever altijd de boete die hij dan al of niet kan doorrekenen

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 01 apr 2021 19:26

Ik werk voor proximus en gebruik een utilitair voertuig. Op 2 februari zou ik een straat ingereden hebben waar ik niet in mocht, alleen buurtbewoners.
Moest u daar zijn ?
Dat op zich om dat specifiek uur betwijfel ik al op zich maar bon.
Moet je toch kunnen nagaan waar je was adhv werkschema ?

Ik heb nooit een boete thuis ontvangen, en nu op 1 april krijg ik van Proximus een mail dat ik een onbetaalde boete heb?
Het is 1 april ... :?:

PVs komen bij de houder van de nummerplaat

Aangezien uw werkgever een rechtspersoon is, moet die doorgeven dat u met het voertuig reed
(zelfs als de onmiddellijke inning meteen betaald wordt - iets dat vaak vergeten wordt, maar identificatie vd bestuurder is wettelijk verplicht voor rechtspersonen)

Normaal krijgt u dan een PV thuis ...

Maar even normaal is dat dit allemaal mis loopt
't Is België ...
1. Hoe kan ik een boete betalen als ik van niets weet? Ook nooit een aanmaning gekregen.
Wat hebben ze doorgestuurd ?

Reclame

siegfriedv
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 apr 2021 20:19

Ik heb nog maar ooit 1 boete gekregen en die heb ik in de bus gehad, die heb ik dan betaald en dat was het.
Dat ik daar moest zijn of niet doet hier niet ter zake, het was een ANPR camera en staat er nog maar pas, er zijn al vele klachten gekomen omdat het zeer slecht is aangegeven, en wat mijn werkschema betreft, dat heb ik niet en doet hier ook niet ter zake. Feit is dat ik nooit iets ontvangen heb, en waarschijnlijk krijgt Proximus na x-aantal tijd een brief dat ik mijn boete niet betaald heb.
Hoe dan ook, ik ben nooit op de hoogte gesteld geweest en heb dus nooit 30 dagen de tijd gehad om dit aan te vechten.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#5 , 01 apr 2021 20:42

of u er voor uw werk moest zijn of niet doet er wel toe

dan had uw werkgever toelating moeten vragen om u daar tijdelijk toegang te laten verlenen

Franciscus
Berichten: 38594

#6 , 01 apr 2021 21:20

Dat de camera slecht is aangegeven doet er niet toe.
Wat er op uw werkschema staat doet er wel toe.

Indien een no-go zone op bepaalde uren moet uw werkgever zoals @drone heeft geschreven ontheffing vragen.
Iemand in mijn vriendinkring werkt ook voor een onderhoudsfirma ..gebeurd regelmatig dat hij ergens moet zijn en heeft dus regelmatig prijs. Boete is voor firma want hadden maar moeten aanvragen.

Schaevertje
Berichten: 68

#7 , 02 apr 2021 12:35

Ik heb nog maar ooit 1 boete gekregen en die heb ik in de bus gehad, die heb ik dan betaald en dat was het.
Dat ik daar moest zijn of niet doet hier niet ter zake, het was een ANPR camera en staat er nog maar pas, er zijn al vele klachten gekomen omdat het zeer slecht is aangegeven, en wat mijn werkschema betreft, dat heb ik niet en doet hier ook niet ter zake. Feit is dat ik nooit iets ontvangen heb, en waarschijnlijk krijgt Proximus na x-aantal tijd een brief dat ik mijn boete niet betaald heb.
Hoe dan ook, ik ben nooit op de hoogte gesteld geweest en heb dus nooit 30 dagen de tijd gehad om dit aan te vechten.
Als jij morgen de auto van je overbuur leent en te snel voorbij een flitspaal zou passeren... bij wie gaat die boete denk je in de bus vallen?
Het zou al bijna magie moeten zijn dat ze je naam, adres, rijksregister nummer ed zouden kunnen achterhalen door de nummerplaat, die in dit geval op naam van je overbuur staat, te kunnen achterhalen.

De nummerplaat staat op naam van je werkgever dus niet meer dan normaal dat zij dat ontvangen en dan doorgeven aan de werknemer die op dat tijdstip met dat voertuig weg was

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 apr 2021 13:55

Zie #3
Wat hebt u ontvangen?
Wat schrijft Proximus?
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

jef007
Berichten: 1681

#9 , 02 apr 2021 15:39

is het wel zeker dat de nummerplaat op Proximus staat? of ben je een soort van onderaannemer, die met eigen voertuig rijdt?
wat is een utilitair voertuig? ik ben maar tot 18 j naar school geweest.

pho450
Berichten: 192

#10 , 02 apr 2021 16:55

Wat wil je bereiken met je vraag?
Wil je de boete betwisten? Nu gewoon afwachten zou ik niet aanraden.

Issued
Berichten: 1227

#11 , 02 apr 2021 21:06

is het wel zeker dat de nummerplaat op Proximus staat? of ben je een soort van onderaannemer, die met eigen voertuig rijdt?
wat is een utilitair voertuig? ik ben maar tot 18 j naar school geweest.
Een utilitair voertuig is een voertuig met laadruimte achteraan en geen ramen. Bv een Peugeot partner van bpost.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”