Geflitst PZ Condroz

M900sven
Topic Starter
Berichten: 3

Geflitst PZ Condroz

#1 , 19 okt 2008 22:41

Hallo iedereen,

Verleden week vrijdag 10/10 een ardennenritje gemaakt met de motor. Rij met een voorlopig rijbewijs A (Heb al 17-18 jaar een B) Ben door Clavier gereden richting Havelange en bij het verlaten vd bebouwde kom geflitst tegen 75 km/u (75 -> 69 = 140 euro onm inning)
Probleem is dat ik 2km verder gestopt ben voor een sanitaire stop & TERUGgedraaid ben. :(
Die eerste boete (140euro) heb ik vd PZ du Condroz vrijdag 17/10 in de bus gekregen. Ik weet niet of ik die 2e maal geflitst ben.
Ofwel:
- niet geflitst
- geflitst tegen ong dezelfde snelheid dan zou ik vrijdag een 2e brief vd PZ moeten gekregen hebben niet?
- grotere problemen dan een onm inning.

Had ik in het laatste geval ook vrijdag vd PZ hier geen bericht van moeten krijgen? Of moet dit eerst via de procureur op politierechtbank en duurt het daarom langer??? En/of krijg ik een deurwaarder of lokale agent over de vloer?

Nu de hamvragen:
Ik ben 7-8 jaar geleden al eens geflitst geweest met de wagen (88 in beb kom):
onm rijbewijs kwijt 14d
Politierechtbank= 250 euro boete+kosten was +/- 340 euro

Wat hangt mij nu boven het hoofd indien de snelheid net te hoog is om uit de rechtbank weg te blijven?
1) ben al eens geflitst
2) voorlopig rijbewijs voor de motor

Alle info is welkom... ook hoe ik dit zou knn betwisten...

Groeten,
Sven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#2 , 19 okt 2008 23:40

... ook hoe ik dit zou knn betwisten....
reed je te snel of niet?
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

M900sven
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 20 okt 2008 00:28

M900sven schreef:
... ook hoe ik dit zou knn betwisten....
reed je te snel of niet?

Waarschijnlijk wel maar ik durft er gn getal op plakken.
"ook hoe ik dit zou knn betwisten" daar lees je de wildste dingen over op verschillende forums. Vandaar mijn vraag hier.
In ieder geval zal ik de gevolgen dragen, wat de uitkomst ook is.

Wordt er een link gemaakt met mijn overtreding v jaren geleden?
Zo ja zal ik mijn B rijbewijs wel een maand kwijt zijn & zal de boete minstens X2 X3 zijn tegen de vorige keer maar waaraan kan ik verwachten over mijn voorlopig A rijbewijs? Kwijt zeker maar weet iemand hoe lang ik zal moeten wachten om opnieuw theorie + rijlessen te mogen volgen?

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#4 , 20 okt 2008 14:58

Pech hebben moemt men dat, geflist worden door een van de weinige radars in de Wallonie.

Heye
Berichten: 468

#5 , 20 okt 2008 16:25

Beste,

Betaal simpelweg de MN en ge zult de rechter niet ven dichtbij zien.

Mvg

Andy

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#6 , 20 okt 2008 17:33

Nu de hamvragen:
Ik ben 7-8 jaar geleden al eens geflitst geweest met de wagen (88 in beb kom):
onm rijbewijs kwijt 14d
Politierechtbank= 250 euro boete+kosten was +/- 340 euro

Wat hangt mij nu boven het hoofd indien de snelheid net te hoog is om uit de rechtbank weg te blijven?
1) ben al eens geflitst
2) voorlopig rijbewijs voor de motor
Ik doe veel kilometers voor mijn werk, met de lichte vrachtwagen van het werk, dus heb ik heel af en toe ook eens pech. (percentueel gezien valt dit eigenlijk heel goed mee).
Ik heb in de voorbije jaren zo een viertal keer 'geportreteerd' geweest waarvoor ik iedere keer een onmiddellijke inning heb gekregen. Door die op tijd te betalen is de zaak opgelost.

M900sven
Topic Starter
Berichten: 3

#7 , 20 okt 2008 23:06

Heb idd vree weinig geluk gehad. & dan nog net op die plaats een paar minuten later terugkeren is werkelijk de grootste tegenslag.
Het erge is dat het gerecht enkel de inbreuken ziet & daaruit vaststeld dat je een groot gevaar bent op de weg. Die flitsers gaan dan natuurlijk ook altijd net onder de plaat bebouwde kom staan & als je dan 10meter te laat in de remmen gaat ben je gezien. Nu is het natuurlijk net of je tegen 90 door het dorp vliegt...

Kan er iemand zeggen of je altijd die eerste standaard brief rechtstreeks van de PZ krijgt ongeacht de snelheid? Er kan nl niet meer dan 5 minuten tss de twee foto's zitten.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”