medische en psychologische testen.

Aleksander
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

medische en psychologische testen.

#1 , 25 mar 2021 14:51

Beste Leden,

Op de ochtend van 3 sept 2017 ben ik naar de supermarkt gereden. Toen ik daar aankwam zag ik dat de poort nog gesloten was dus bij het achteruit rijden ben ik in de trekhaak van een geparkeerde camionette gereden. Bij de tegenpartij was geen schade, enkel aan mijn auto, dus zonder er bij stil te staan ben ik verder gereden, verzekering gebeld en zij zeiden dat alles in orde was. Bleek natuurlijk niet het geval.

Een jaar later had ik de rechtszaak en ben ik veroordeeld tot vluchtmisdrijf, 1600€ boete / 3 maanden rijverbod / medische en psychologische testen.
Dit vonden wij een beetje overdreven en zijn we in hoger beroep gegaan, deze gewonnen en uiteindelijk is mijn 3 maanden rijverbod slechts 2 weken geworden.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb er wel mijn lessen uitgeleerd.

Nu, zoveel jaar later moest ik mijn rijbewijs inleveren en door de corona waren de centra niet open dus zit ik al ondertussen de volle 4 maanden zonder rijbewijs.

Vandaag kreeg ik eindelijk een uitnodiging + betaling (440€!!).
Ik ben nu aan het wachten op een afspraak maar nu vraag ik mij af of ze mij ook op mijn druggebruik kunnen testen ook al ben ik daar nu niet voor veroordeeld geweest?

nota: in 2015 ben ik tegen de lamp gelopen met rijden onder invloed van THC.

Kan iemand mij hier meer raad over geven door eigen ervaring/ ervaring van kennissen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jehowi
Berichten: 80
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 apr 2021 09:50

Stoppen met drugs te gebruiken is mijn goede raad. Wat die medische testen inhouden, kan ik zelf niet zeggen. Dat laat ik over aan de experts hier.
Ik kan me wel voorstellen dat ze daar zeker vragen over gaan stellen, en dat je misschien zelfs een urinestaal moet afleveren. Ik wacht mee het antwoord af van iemand die het wel weet.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”