Wat heeft er nu voorrang? De pijl op de grond in het rijvak of het bord?
Beide zijn verkeerstekens, dus in principe evenwaardig
De F13 kondigt voorsorteringspijlen aan, en schrijft de keuze van een rijstrook voor.
Al staat de F13 hier pas op het EINDE van de voorsortering ipv ze "aan te kondigen"
1 grote knoeiboel dus.
F13. Verkeersbord dat pijlen op de rijbaan aankondigt en de keuze van een rijstrook voorschrijft.
Maar op basis waarvan is die keuze
De pijlen op de grond, of de pijlen op het bord ?
Want alleen voor de pijlen op de grond is bepaald wat je daarmee moet doen.
Ik zou dus eerder naar de voorsorteringspijlen op de grond leunen ...
77.1. Witte voorsorteringspijlen mogen bij het naderen van een kruispunt aangebracht worden. Deze pijlen duiden de rijstrook aan die de bestuurders moeten volgen om in de door de pijlen aangewezen richting te rijden.
Op het kruispunt moeten de bestuurders bovendien de of één van de richtingen volgen die aangewezen zijn op de rijstrook waarin zij zich bevinden.77.1. Witte voorsorteringspijlen mogen bij het naderen van een kruispunt aangebracht worden. Deze pijlen duiden de rijstrook aan die de bestuurders moeten volgen om in de door de pijlen aangewezen richting te rijden.
Op het kruispunt moeten de bestuurders bovendien de of één van de richtingen volgen die aangewezen zijn op de rijstrook waarin zij zich bevinden.
Die fietsers komen van rechts tov van mij en rijden in diagonaal vlak door mijn wagen naar links.
Die zijn voorrangsplichtig gezien ze afslaan.
En voeren richtingsverandering uit vanop foute plaats op de weg
Veranderen bovendien ook nog van rijstrook of file = manoeuvre
voorrangsplichtig
Ze volgen de richting van de pijl op de grond dus niet.
Nog een overtreding ...
Zoals de meeste politiekorpsen kent PZ Lier voornamelijk 1 verkeersovertreder: de automobilist