gsm achter het stuur terwijl ik stilstaan

THE_WAY
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

gsm achter het stuur terwijl ik stilstaan

#1 , 18 mar 2021 19:10

Beste,
Ik kwam uit parking bij de metrostation en ik ging daarna gelijk stopen terwijl ik nog vlakbij mijn parkeervak was gestopt daarna ging ik bellen terwijl mijn auto stilstaan was, wel de motor was aan het draaien maar ik was niet aan het rijden, de politieagent kwam mij een boete geven omdat ik aan het bellen was achter het stuur terwijl ik niet aan het rijden was. Moet ik een boete krijgen of niet?Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 18 mar 2021 19:14

Eens lezen:
U was niet geparkeerd of stond niet stil zoals we wetgeving aangeeft langs de kant van de weg dus
viewtopic.php?f=35&t=117339#p651782

THE_WAY
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mar 2021 21:31

Ik stond stil in de parking (niet geparkeerd) van de metrostation ook handrem was uitgetrokken zodat ik veilig kan bellen en die was ook dringend.
Ik was toch aan het rijden, ik begrijp er niks van.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3791

#4 , 18 mar 2021 22:30

Stilstaan is de tijd die je nodig hebt om te laden en lossen, of iemand in of uit te laten stappen, en geen seconde langer.
Dat was u dus niet aan het doen hier.

Volgens hoe ik het interpreteer, was u geparkeerd.
Het feit dat uw motor aan het draaien was, is geen goed teken, want dit is verboden als u niet aan het rijden bent (wegcode 8.6).

lohabra
Berichten: 1015

#5 , 19 mar 2021 21:26

Ik stond stil in de parking (niet geparkeerd) van de metrostation ook handrem was uitgetrokken zodat ik veilig kan bellen en die was ook dringend.
Ik was toch aan het rijden


Wat is het nu ?
Eerder schreef je dat je uit de parking kwam gereden en je daarna gelijk zou stoppen.
Beste,
Ik kwam uit parking bij de metrostation en ik ging daarna gelijk stopen terwijl ik nog vlakbij mijn parkeervak was gestopt daarna ging ik bellen terwijl mijn auto stilstaan was, wel de motor was aan het draaien maar ik was niet aan het rijden, de politieagent kwam mij een boete geven omdat ik aan het bellen was achter het stuur terwijl ik niet aan het rijden was. Moet ik een boete krijgen of niet?Alvast bedankt!

ik begrijp er niks van.

Ik ook niet meer.

Eerst schrijf je dat je uit de parking kwam gereden, en je daarna zou gaan stoppen.
Daarna schrijf je weer, dat je stilstond met de handrem aangetrokken, maar met draaiende motor.
(reality--check : indien geen goederen geladen of gelost worden en niemand instapt of uitstapt is je voertuig geparkeerd, en je motor onnodig laten draaien is ook een overtreding)


Als je de vaststellingen in je pv wil betwisten, gaat het je niet echt helpen als je jezelf zo tegenspreekt in de rechtbank, naar ik vrees.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”