50cc B klasse, begrenzing

Ben VDB
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

50cc B klasse, begrenzing

#1 , 15 mar 2021 10:16

Hallo,
Ik heb onlangs mijn Injectie Dax laten ombouwen naar een carburateur omdat de injectiemodule stuk is gegaan door een accident dat ik heb gehad. Nu met carburateur rijdt hij veel te snel. Op de CDI kan je het max. Toerental regelen. Ik heb die zodanig geregeld dat hij nu 50km/u rijd maar wel serieus begrensd in toeren. Ik weet dat een begrenzer steken niet mag maar dit is een toerentalbegrenzing in de cdi zelf. Mijn vraag is nu: is dit oke voor de politie als ze me op de rollen zetten of zullen ze zeggen dat dit niet mag?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 15 mar 2021 11:04

Ik heb onlangs mijn Injectie Dax laten ombouwen naar een carburateur omdat de injectiemodule stuk is gegaan door een accident dat ik heb gehad.
Tenzij u hiervoor de toelating had van de constructeur, is dat verboden ...

Feit dat dit uitgevoerd is zonder dat de snelheid beperkt is tot de wettelijk toegelaten snelheid (45 ?) geeft al aan dat de ombouwer vrij waarschijnlijk geen "merkverdeler" is ...

Zo ver gaat het zeer zelden, maar hier staan dus boetes op tot 80.000€ ...

Nu met carburateur rijdt hij veel te snel. Op de CDI kan je het max. Toerental regelen. Ik heb die zodanig geregeld dat hij nu 50km/u rijd maar wel serieus begrensd in toeren. Ik weet dat een begrenzer steken niet mag maar dit is een toerentalbegrenzing in de cdi zelf.
Alle bromfietsen klasse A of B gebruiken één of andere manier van begrenzing, anders rijden ze allemaal te snel ...

Dergelijke ombouw moet met kennis van zaken gebeuren, zodat de ombouwer je bromfiets kan begrenzen zoals dat voor die bromfietsen hoort te gebeuren.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”