Tijdelijke borden voor verhuisfirma

Rundsted
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

Tijdelijke borden voor verhuisfirma

#1 , 13 mar 2021 18:11

Beste,

Een vraag over de plaatsing van tijdelijke borden voor parkeer en stilstandverbod (blauw bord met rode kruis);
De buurman gaat verhuizen en heeft een heel stuk voor de verhuisfirma gereserveerd.
De lengte van het parkeerverbod is zo lang dat mijn oprit erbij zit.
Nu is het de vraag of ik vrij mijn wagen in- en uit mag rijden tijdens het verhuis? En of mijn oprit zomaar geblokkeerd mag worden?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 13 mar 2021 18:44

De borden zijn alleen bedoeld voor het stilstaan en parkeren op de openbare weg .
Die borden hebben niets te maken met in en uitrijden van een oprit .
Maar mogelijks moet u wel een tijdelijke hinder tolereren . Een verhuis duurt nu ook niet zo lang .
U kan bij de politie nagaan hoeveel meter de buur toegestaan werd en voor hoelang . Dat staat genoteerd .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 13 mar 2021 18:47

Er is een gezegde "goede afspraken maken goede vrienden", mits wat overleg moet het mogelijk zijn dat zowel de buurman de nodige ruimte heeft voor zijn verhuis als dat uw hinder tot een minimum wordt herleid.

Reclame

Masty
Berichten: 88

#4 , 13 mar 2021 18:57

LeenW, goede afsluitingen maken goede buren. Dat mag niet voor uw oprit zijn.

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 13 mar 2021 21:05

Toch wel zijn alleen borden die laden en lossen toelaten op de openbare weg en dus dat kan perfect ook voor een oprit voor een garage.Men zal daar normaal een fig E1 met onderbord plaatsen. Plaats van de borden moet genoteerd worden. In Antwerpen met een QR code kan men zelfs inlezen waar precies de borden tov de huisnummers geplaatst worden. Gezien de lage hoogte van die tijdelijke borden dient men ook 20 meter voor het bord vrij te houden - weinig geweten door bestuurders met of zonder rijbewijs.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 14 mar 2021 13:06

Nu is het de vraag of ik vrij mijn wagen in- en uit mag rijden tijdens het verhuis?
Ja
En of mijn oprit zomaar geblokkeerd mag worden?
Ja, maar dat mag normaal ook bij laden & lossen ...
Stilstaan voor een inrit is toegelaten zolang laden/lossen duurt

Er is geen enkele bepaling in wetgeving dat men u binnen of buiten moet laten :idea:

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 14 mar 2021 13:07

Gezien de lage hoogte van die tijdelijke borden dient men ook 20 meter voor het bord vrij te houden - weinig geweten door bestuurders met of zonder rijbewijs.
Of Vrederechters

Of wie de platen aanvraagt, en er vervolgens eigenlijk niet mag staan ... :mrgreen:

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 14 mar 2021 15:03

Toch wel zijn alleen borden die laden en lossen toelaten op de openbare weg en dus dat kan perfect ook voor een oprit voor een garage.Men zal daar normaal een fig E1 met onderbord plaatsen. Plaats van de borden moet genoteerd worden. In Antwerpen met een QR code kan men zelfs inlezen waar precies de borden tov de huisnummers geplaatst worden. Gezien de lage hoogte van die tijdelijke borden dient men ook 20 meter voor het bord vrij te houden - weinig geweten door bestuurders met of zonder rijbewijs.
Een E1? In Antwerpen gebruiken ze voor zover ik weet steeds een E3. Eigenlijk mag je dan ook een verhuiswagen niet in- of uitladen. Ook uitstappen is dan verboden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”