Boete Uitgesproken maar Rijbewijs nog niet ingetrokken

enesvalk
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Boete Uitgesproken maar Rijbewijs nog niet ingetrokken

#1 , 02 mar 2021 06:39

Beste,

Ik heb in oktober een boete gekregen en rijverbod van een maand. (niet ingeschreven voertuig op de openbare weg)

Nou ik ben akkoord met mijn boete en ik geef mijn stommiteit toe maar mijn vraag is wanneer ik uiteindelijk mijn rijbewijs moet afgeven.
Ik heb mijn boete in januari ontvangen en een vraag naar mijn rijbewijs nog niet. Ik ga mijn verlof moeten inplannen en heb voor mijn werk mijn rijbewijs nodig.

Is er eventueel een contactnummer waar ik het kan navragen?



Nu al bedankt voor de antwoorden.

Groeten
Valk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 02 mar 2021 12:03

mijn vraag is wanneer ik uiteindelijk mijn rijbewijs moet afgeven.
Hangt van parket af en hoe snel de effectieve strafuitvoering daar gaat ...

Kan meerdere maanden ... tot paar jaar duren.
Ze zijn doorgaans wel wat rapper aan het worden.
Ik heb mijn boete in januari ontvangen en een vraag naar mijn rijbewijs nog niet. Ik ga mijn verlof moeten inplannen en heb voor mijn werk mijn rijbewijs nodig.
Straf-uitvoering is niet à la carte, wanneer u dat goed uitkomt ...

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mar 2021 12:37

Er kan niet voorzien worden wanneer het parket de betekening van uw rijverbod zal overmaken aan de politie. Het is de politie die moet instaan voor deze betekening aan u en dit asap nadat ze de documenten ontvangen hebben. Uw vraag om het rijverbod in een welbepaalde periode te laten doorgaan had u moeten stellen aan de rechter tijdens de zitting. Deze kon daar eventueel, en bij wijze van gunst, uitzonderlijk op ingaan. Nu kan dat niet meer.

Reclame

enesvalk
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 mar 2021 07:35

Bedankt voor de antwoorden. Dus stel voor ik ben op moment van aanvraag achter mijn rijbewijs op reis, ben ik goed in probleem klopt dit? :(

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 08 mar 2021 07:45

Bedankt voor de antwoorden. Dus stel voor ik ben op moment van aanvraag achter mijn rijbewijs op reis, ben ik goed in probleem klopt dit? :(
Politie komt de melding dat uw rijbewijs ingeleverd moet worden, normaal persoonlijk brengen (betekenen)

Als u op reis bent, kan dat dus niet ...

Als ze het in deze tijden vanop afstand doen, dan zegt u tegen de agent dat u op reis bent, en tot wanneer ...

enesvalk
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 mar 2021 08:48

Bedankt voor de antwoorden. Dus stel voor ik ben op moment van aanvraag achter mijn rijbewijs op reis, ben ik goed in probleem klopt dit? :(
Politie komt de melding dat uw rijbewijs ingeleverd moet worden, normaal persoonlijk brengen (betekenen)

Als u op reis bent, kan dat dus niet ...

Als ze het in deze tijden vanop afstand doen, dan zegt u tegen de agent dat u op reis bent, en tot wanneer ...

Ah super bedankt!

Gsm zou altijd aan staan dus kan altijd oppakken als ze me op zo’n situatie opbellen.

Hopelijk geef ik het af voor of na mijn vakantie zo niet in extra problemen kom en zou blij mee zijn... wat raar is.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”