50cc brommer

tivl
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

50cc brommer

#1 , 24 feb 2021 22:38

Ik heb een 50cc brommer gekocht. De papieren zijn in orde en ik heb een rijbewijs. Maar deze loopt momenteel 68km/u ongeveer. Wat zou de straf zijn moest ik hiermee worden tegengehouden?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 24 feb 2021 22:53

inbeslagname van de brommer

verbeurdverklaring (mogelijks) door de rechtbank

boete, bijdrage slachtofferfonds, examens opnieuw doen

lucas123
Berichten: 483

#3 , 25 feb 2021 00:39

Ik zou volgende bijkomende vraag stellen:
Wat indien TS met de brommer een dodelijk ongeval veroorzaakt...wat dan met zijn verzekering...?

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 25 feb 2021 09:58

Ik zou volgende bijkomende vraag stellen:
Wat indien TS met de brommer een dodelijk ongeval veroorzaakt...wat dan met zijn verzekering...?
als TS echt in fout blijkt te zijn dan is de kans niet onbestaande dat de verzekering alles van hem zal terug vorderen dat zij uitbetalen aan de nabestaanden.

dat buiten de juridische gevolgen welke er dan nog bovenop komen

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 25 feb 2021 10:17

Ik heb een 50cc brommer gekocht. De papieren zijn in orde en ik heb een rijbewijs. Maar deze loopt momenteel 68km/u ongeveer. Wat zou de straf zijn moest ik hiermee worden tegengehouden?

Mvg
Je hebt niet het vereiste rijbewijs. Geen rijbewijs, dus geen geldige verzekering. Krijg maar een ongeval met 68 km/u met gekwetsten of zelfs doden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 25 feb 2021 22:08

Wat indien TS met de brommer een dodelijk ongeval veroorzaakt...wat dan met zijn verzekering...?
Je bent niet verzekerd ...
Gedekte risico (bromfiets klasse B) is niet het werkelijke risico (illegale motorfiets)

Verzekering zal schade van slachtoffer betalen, en vervolgens bij jou terugvorderen (regres)

Bovenop de juridische gevolgen

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”