Onrechtvaardige boete

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

Re: Onrechtvaardige boete

#61 , 06 mar 2021 13:52

ik zal niet zeggen dat het gemakkelijk is, maar geheel onmogelijk is het toch niet.

roepende verbalisant staat op 4-5m van de wagen en de tweede verbalisant staat dan nog paar meter verder.

tot hoe ver kan men dan correct zien wat de bestuurder doet met zijn gsm als deze zo laag in de wagen zit en tussen 2 personen is gemonteerd.
Ik heb de boete betaald maar vindt het zeer jammer dat de wet zo is.
Hopelijk werken ze aan de politie in de toekomst
persoonlijk zou ik dat niet gedaan hebben

er is te veel twijfel of men de "overtreding" wel correct hebben kunnen vaststellen en in uw pv spreekt men niet van in de hand hebben, wat de belangrijkste en enigste reden is om van een overtreding te kunnen spreken onder artikel 8.4

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#62 , 06 mar 2021 14:10

ik zal niet zeggen dat het gemakkelijk is, maar geheel onmogelijk is het toch niet.

roepende verbalisant staat op 4-5m van de wagen en de tweede verbalisant staat dan nog paar meter verder.

tot hoe ver kan men dan correct zien wat de bestuurder doet met zijn gsm als deze zo laag in de wagen zit en tussen 2 personen is gemonteerd.
Ik heb de boete betaald maar vindt het zeer jammer dat de wet zo is.
Hopelijk werken ze aan de politie in de toekomst
persoonlijk zou ik dat niet gedaan hebben

er is te veel twijfel of men de "overtreding" wel correct hebben kunnen vaststellen en in uw pv spreekt men niet van in de hand hebben, wat de belangrijkste en enigste reden is om van een overtreding te kunnen spreken onder artikel 8.4
Dat klopt maar de politie hier in Brussel zijn zeer vies tegen mensen ook al ben je onschuldig dus de kans dat ik win bij de rechter is zeer klein volgens mij.
Aan de andere hand heb ik grotere problemen met een immokantoor nu dus heb ik dit laten vallen.

Ik wil je nochtans zeer erg bedanken voor alle informatie die je mij hebt bezorgd!!
En ik ben zeker dat je deze case met gemak gingen in orde brengen

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#63 , 06 mar 2021 14:16

ik heb geen ervaring met rechters of de politie in brussel, maar kan het mij wel voorstellen

maar ik heb hier vorig jaar met succes een gas boete aangevochten tegen de stad wegens zogezegd parkeren op het trottoir (wat geen trottoir was voor alle duidelijkheid)

veel mensen zeiden ook dat het onmogelijk was om te winnen, maar ik heb alles aangehaald van A tot Z met de nodige bewijzen

dus tja :)

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#64 , 06 mar 2021 17:47

Ook ik heb eind vorig jaar succesvol een tweedegraads gasboete van t stadt aangevochten. Je moet wel advocatentaal wat beheersten want t is een burgerrechtelijke zaak bij de politierechtbank met het schrijven van conclusies (verwerende partij), tegenconclusies (jij als eiser) en slotconclusies (verwerende partij). Overweeg dit enkel als je fouten in de vaststelling met FEITEN kan bewijzen. Wat je met die GSM historie ws niet kan.

t Is veel werk voor bij gelijk enkel de schrapping van de gasboete (en geen rechtplegingsvergoedingske als je geen dure advocaat aanstelde).

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”