Prijs Alcoholslot in vermindering gebracht met boete.

Siwa
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Prijs Alcoholslot in vermindering gebracht met boete.

#1 , 13 feb 2021 15:10

Ik heb een alcoholslot opgelegd gekregen en heb een vraag in verband met de kostprijs.

- IK heb een boete gehad en betaald van 800euro.
- Het omkaderingsprogramma betaald 1000euro.
-Installatie van het alcoholslot 2500euro.

Nu op mijn vonnisstaat het volgende:
Zegt dat de geldboete dient verminderd te worden met de volledige of gedeeltelijke
kosten van de mstallat1e en het gebru1k van een alcoholslot in een voertuig evenals de
kosten van het omkaderingsprogramma, zonder dat ze minder dan één euro mag
bedragen.


Ik weet dat ik hier voor contact moet opnemen met de FOD Financien.
Maar ik begrijp niet goed wat het betekent? Wilt dit concreet zeggen dat de boete, 800 euro word terugbetaald, of alle kosten van het alcholslot? Of beide?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 13 feb 2021 22:25

Ik interpreteer dat als dat de boete herleid wordt naar 1 euro, en u dus 799 dient terug te krijgen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 14 feb 2021 15:06

Uw boete kan verminderd worden met (een deel van) de kosten voor alcoholslot & omkaderingsprogramma, maar bedraagt altijd minstens 1 €

[Dat minimum is mogelijk ook met opdeciemen te verrekenen, dus 1€ boete wordt mogelijk 8 € die je niet terugkrijgt.]

Als die 800€ boete reeds met de opdeciemen inbegrepen is, zal u 799 of 792 € moeten terugkrijgen

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”