Max snelheid voorbij dit einde bebouwde kom bord?

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

Re: Max snelheid voorbij dit einde bebouwde kom bord?

#16 , 06 jan 2021 17:19

Mijn reactie was (te) kort en bondig .
" Wegversmalling zonder voorrang " ; waarmee bedoeld " degene die het bord B19 ( smalle doorgang ) tegemoet rijdt , dient voorrang te verlenen aan het tegemoetkomend verkeer " .
Ik hoop dat ik de overige aangehaalde punten niet hoef te verantwoorden :( als dat ik mij dan ter plaatse moet begeven om de breedte van de weg op te meten , enz..
Cheers op 2021 .
[/quote]
U moet zich zeker niet verantwoorden maar u schreef toch zelf letterlijk " wegversmalling zonder voorrang " terwijl het bord B19 duidelijk aangeeft dat er wel een voorrangsregeling is. Is toch normaal dat u dan een reactie krijgt. Deze repliek is goed bedoeld hoor :D :D

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra
Berichten: 1015

#17 , 17 jan 2021 15:41

Persoonlijk zou ik daar de weg vervolgen aan 50km/u aangezien
* Vrij smalle weg
* wegversmalling zonder voorrang
* Druk bewoond
* in de verte bocht zichtbaar
Hogerstaande, is niet zozeer het antwoord op welke absolute snelheidsbeperking daar van toepassing is.
Het is veeleer de concrete (en juiste) toepassing van het aanpassen van je snelheid ifv omstandigheden (artikel 11).
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”