Vraag ivm flitsboete

devinnie
Topic Starter
Berichten: 2

Vraag ivm flitsboete

#1 , 25 sep 2008 19:34

Ik ben overtlaaatst geflitst geweest maar beschik over te weinig ¨geld om dat te kunne betalen.

Nu wil het zolang mogelijk uitstellen vooraleer ik werkelijk de boete moet betalen

ik heb van een vriend gehoord dat er een tijdlimiet zit tussen de dag dat je de overtreding beging en de dag dat je de pro justicia thuis in d ebus krijgt.

ik zou wille wete of dit waar is en zoja hoeland?

Nu kan je ook het ijkingsattest van het flitstoestel aanvragen. Maar hoe doe je dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 25 sep 2008 20:20

Brandstof is duur. Haal je fiets van stal en rij ermee totdat je op die manier genoeg hebt uitgespaard om die boete te betalen. Vergeet niet ondertussen gebruik te maken van die extra tijd die je spendeert voor je verplaatsingen om te bedenken hoe gevaarlijk het wel kan zijn, oa voor fietsers, dat autobestuurders zomaar snelheidsbeperkingen aan hun laars lappen.

devinnie
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 26 sep 2008 09:13

haa oke merci

kstel hier gewoon een paar vragen en dan krijgk zoiet

daarom heb ik mij dus geregistreerd op een juridisch forum om gewoon commetaar te krijgen

is het normaal gezien niet de boedoeling dat mensen hierop geholpen worden ipv deze zever

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#4 , 26 sep 2008 11:10

Luister, je moet tegen een stootje kunnen, en wat dieke zegt is misschien wel wat vooringesteld, maar en principe heeft ze gelijk.

En voorzover het je een troost kan zijn, ik heb persoonlijk een hekel aan fietsers alhoewel ik niet met de wagen rij, maar gewone voetganger ben. Fietsers hebben naar mijn mening nog veel minder respekt voor andere weggebruikers dan autobestuurders. Er rijden per dag misschien 1000 keer meer fietsers door het rode licht dan wagens. Voor voetgangers hebben ze zeker geen respekt. Voila nu hoort ge't ook eens van een ander.

Wat ge kunt doen om uw boete niet of laat te betalen is ze gewoon voor de correctionele laten verschijnen. Dan kan het in het beste geval wel eens meer dan een jaar duren eer die voorkomt, dank zij de juridische achterstand. Ik heb dat vroeger dikwijls gedaan en af en toe nog vrijgesproken geweest ook. Als ge pech hebt zult ge wel een pak meer betalen.

dieke
Berichten: 1299

#5 , 27 sep 2008 12:33

devinnie: ik help wel degelijk mensen als ik hardrijders ertoe zou kunnen aanzetten eens na te denken over hun daden. Als je een beetje verder denkt, zou je zelfs kunnen weten dat ik daarmee jouzelf ook wel eens zou kunnen helpen. Als je een persoon doodrijdt door te hard te rijden is het te laat en dan zal je weten wat ik bedoel. Hopelijk hoef je dat nooit te weten.

Maar als dat nog niet aan jou gespendeerd is, help ik je in feite ook door te zeggen (ok, op een andere manier): zorg dat je op 1 of andere manier toch het geld voor die boete vastkrijgt en betaal die boete gewoon. Doe je dat niet, zal het je 9 kansen op 10 alleen maar nog meer geld gaan kosten.

Je zal het zelf wel het beste weten: reed je te hard op het moment van de feiten? Indien ja: betalen! Uilen zijn het nog steeds niet hoor, en ze zullen er dan ook eens goed mee lachen als je truukjes probeert toe te passen om onder een boete onderuit te geraken die je eigenlijk gewoon verdiend hebt. En hun lachen kan je vertalen als: we zullen hem eens lekker nog wat meer laten betalen.

Dust
Berichten: 61

#6 , 27 sep 2008 23:21

Noteer ook dat te snel rijden ook meer brandstof verbruik betekent.
Wanneer ergens 70km/u aangegeven staat, moet je niet reageren dat 90km/u zuiniger rijden is. Meestal moet je dan toch vaker afremmen omdat de omgeviing niet geschikt is voor die 90km/U.
En ja, 5l/100km of 6l/100km schilt hem heel wat op termijn.
Groetjes en graag gedaan om deze goede raad tge geven

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#7 , 28 sep 2008 01:01

Noteer ook dat te snel rijden ook meer brandstof verbruik betekent.
Wanneer ergens 70km/u aangegeven staat, moet je niet reageren dat 90km/u zuiniger rijden is. Meestal moet je dan toch vaker afremmen omdat de omgeviing niet geschikt is voor die 90km/U.
En ja, 5l/100km of 6l/100km schilt hem heel wat op termijn.
Groetjes en graag gedaan om deze goede raad tge geven
voor ge uw raad als wijze raad verkoopt, zou ik toch een paar tests doen
het verschil tss 5 en 6 ltr maakt idd een verschil op langere tijd, maar je zal die 5 ltr eerder hebben door 80 à 90 te rijden dan aan 70

geloof me maar ik heb het wel getest

maar dit is helemaal naast de vraag
ik heb al antwoord gegeven in pm
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”