Doorzoeking geparkeerd voertuig

Schaevertje
Topic Starter
Berichten: 68

Re: Doorzoeking geparkeerd voertuig

#16 , 26 dec 2020 22:13

Het gaat over de verzekering. Het feit dat de wagen was afgekeurd is geen probleem. Hij heeft een gewone rode kaart gekregen, geen verbod tot verkeer
"gewone rode kaart" is ook beperkt in gebruik ...

Parkeren op openbare weg is GEEN toegelaten gebruik: mag enkel op openbare weg om de verplaatsing te doen keuring-woonplaats-herstellingsplaats

Je baas kan mss de niet bewegende verplaatsing van ex-minister De Crem inroepen ...

https://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/tech/292-art24
§1. Geen enkel volgens dit besluit aan de autokeuring onderworpen voertuig mag zich op de openbare weg bevinden, tenzij het voorzien is van een geldig keuringsbewijs, het overeenkomstig keuringsvignet en een met zijn gebruik overeenstemmend identificatieverslag of technische fiche en een document « Visuele keuring van het voertuig », voor zover deze documenten vereist zijn.
Das eigenlijk ook weer een interessante. Er wordt letterlijk gesproken van een "geldig keuringsbewijs". Het rode keuringsbewijs dat de wagen nu heeft, zat nog binnen de geldigheid. Dit artikel spreekt niet over een rood of groen bewijs. Dus zolang het binnen de geldigheidsdatum zit, interpreteer ik geen probleem eigenlijk...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Schaevertje
Topic Starter
Berichten: 68

#17 , 26 dec 2020 22:14

Hoog tijd voor een verhuis naar het praatcafé. Misschien kunnen jullie aan de verantwoordelijken van het juridisch forum vragen om binnen praatcafé een "technisch forum" aan te leggen. :lol: :lol: :lol:
Van mij mag dat, ik neem het zelf niet zo serieus als anderen hier trouwens :P

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 28 dec 2020 13:37

Das eigenlijk ook weer een interessante. Er wordt letterlijk gesproken van een "geldig keuringsbewijs". Het rode keuringsbewijs dat de wagen nu heeft, zat nog binnen de geldigheid. Dit artikel spreekt niet over een rood of groen bewijs. Dus zolang het binnen de geldigheidsdatum zit, interpreteer ik geen probleem eigenlijk...
Niet enkel de geldigheid is in tijd beperkt.
Ook het toegelaten gebruik op de openbare weg is beperkt met rood keuringsbewijs ...

Reclame

Schaevertje
Topic Starter
Berichten: 68

#19 , 09 jan 2021 02:14

Das eigenlijk ook weer een interessante. Er wordt letterlijk gesproken van een "geldig keuringsbewijs". Het rode keuringsbewijs dat de wagen nu heeft, zat nog binnen de geldigheid. Dit artikel spreekt niet over een rood of groen bewijs. Dus zolang het binnen de geldigheidsdatum zit, interpreteer ik geen probleem eigenlijk...
Niet enkel de geldigheid is in tijd beperkt.
Ook het toegelaten gebruik op de openbare weg is beperkt met rood keuringsbewijs ...
Het doet er niet toe, er is enkel een PV opgesteld ivm het niet verzekerd zijn van het voertuig dat misschien geen 25km/u kon halen :P

Maar even serieus, ik besef ook wel dat de repliek die ik hier gegeven heb niet gaat helpen.

Tegelijk was ik, en mijn collega's ook, niet bewust van dat een rood keuringsbewijs met 14 dagen geldigheid die beperkingen had. Ben in de loop der jaren al paar keer tegen gehouden met zo'n rood keuringsbewijs binnen de termijn, nooit problemen gehad.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”