Boete voor rood licht

ABCD1234
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Boete voor rood licht

#1 , 17 dec 2020 18:30

Hallo

Ik nam vandaag de E40 afrit Wetteren en zag een flits (denk ik) onmiddellijk na de rotonde aan het eerste rode licht daar richting centrum Wetteren.
Toen ik achteruit keek zag ik wel dat auto's achter mij gestopt waren aan het licht. Ik ben dus vermoedelijk door het rode licht gereden maar had het helemaal niet door. Ik was van de kaart want dit is mij nog nooit overkomen. Ik reed wellicht ook sneller dan de 50 km/u die toegelaten is daar. Ik weet het niet meer.
Ik heb mijn rijbewijs al 13 jaar, nog nooit kwijt geweest en boetevrij behoudens 1x snelheidsboete voor 55km/u waar ik 50 mocht en 2x parkeerboete op al die jaren.
Nu lees ik dat door het rood licht rijden derdegraads is en wellicht politierechtbank in regio Gent. Hoe lang duurt het vooraleer ik meer zou weten? Ik ga hier niet van slapen..p

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 17 dec 2020 19:45

Doorgaans is dat een onmiddellijke inning, 174€

Men kan op de foto's kijken of er direct gevaar was voor anderen.
Normaal was het dan al 2 seconden rood ...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”