herstelexamen

Dagmar B
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

herstelexamen

#1 , 04 dec 2020 08:55

Beste,

Normaal gezien zou ik op 11 december 2020, na het afleggen van herstel theorie alsook praktijk, mijn rijbewijs terug krijgen.
Omwille van de coronamaatregelen is het examencentrum gesloten, zonder richtdatum vanaf wanneer het wel zou kunnen.
Maar zonder die testen krijg ik rijbewijs niet terug, zou er de mogelijkheid zijn om hiervoor uitstel te te krijgen en alsnog mijn rijbewijs
te mogen afhalen?

mvg
Dagmar

inmiddels 3maand niet gereden.... :cry:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 04 dec 2020 08:57

U kan uw rijbewijs niet terug krijgen zonder slagen in deze testen dus ik vrees er voor

Issued
Berichten: 1227

#3 , 04 dec 2020 10:19

Dit is onlangs in het nieuws geweest. Ik vind het niet terug, maar kort samengevat was het antwoord van het parket dat die mensen pech hebben. De bond van bestuurders ( of zoiets) vond het niet kunnen dat die mensen dus langer gestraft zijn dan hun vonnis.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 05 dec 2020 15:37

Maar zonder die testen krijg ik rijbewijs niet terug, zou er de mogelijkheid zijn om hiervoor uitstel te te krijgen en alsnog mijn rijbewijs te mogen afhalen?
Er is geen wettelijke basis voor dergelijke regeling ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”