Geen staandehouding door politie.

Xeno1977
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Geen staandehouding door politie.

#1 , 23 nov 2020 09:37

Vanmorgen om 4u58 (het was nog donker) reed ik op de Oosterweelse steenweg en op een gegeven moment werd ik gekruist door een politievoertuig.
Toen ik 50 meter verder aan het rode licht tot stilstand kwam zag ik ze in mijn spiegel al draaien om mij denkelijk op te schrijven.
Ik zat met mijn linkerhand en deels gebalde vuist tegen mijn hoofd met mijn elleboog op de kant van de linkerdeur steunend, wat de indruk geeft dat ik aan het bellen was (ok,je moet ten allen tijden je twee handen aan het stuur houden).
Ik vermoed dus dat ze daar voor gedraaid waren toen ze mij zo zagen zitten omdat ze dachten dat ik dus een gsm aan het manipuleren was.
Ik kan voor 110% zeggen dat dit niet het geval was.
Ik weet zelf dat je geen gsm mag manipuleren onder eender welke vorm, dus doe ik dat ook niet.
Mijn wagen is uitgerust met Bluetooth en stelt mij in staat mijn gesprekken te verwerken met de handen aan het stuur.
Het is niet gezegd dat er een boete van komt maar heb een donkerbruin vermoeden van wel....
Al is er voor de politie een “vermoeden” van en telt hun bewijswaarde meer dan dat van mij, dan zal dit een boete opleveren die ik uiteraard niet wil betalen.....
Men zegt ook wel eens gewoon boete betalen en de kous is af, maar dan geeft men toe aan zijn schuld.
Een lastig staaltje om dit te bewijzen voor de rechtbank 🙄

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3796

#2 , 23 nov 2020 10:12

Moest dit zover komen:
Aantonen dat u een draadloze carkit heeft (specificaties van je wagen afdrukken).
Een overzicht van alle telefoontjes meenemen (staat op je factuur, of opvragen bij de provider).

Bij redelijke twijfel zal de rechtbank je normaal gezien vrijspreken.

Ik denk dat een gelijkend voorval zich een tweetal seizoenen geleden ook heeft voorgedaan bij "De Rechtbank" (TV).

Xeno1977
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 nov 2020 10:40

Deze bewijzen zal ik zeker kunnen voorleggen.
Heb ik hier een advocaat voor nodig of mag ik mezelf vertegenwoordigen met deze bewijzen?

Reclame

mava105
Berichten: 22286
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 23 nov 2020 12:53

TS moet zeker niet de kar voor de wagen spannen. Wacht gewoon af wat er komt.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 nov 2020 15:46

Er is toch een avondklok van 24.00 tot 05.00 uur of vergis ik mij.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#6 , 23 nov 2020 17:57

Er is toch een avondklok van 24.00 tot 05.00 uur of vergis ik mij.
mensen mogen nog steeds naar hun werk gaan etc; sommige beginnen nogal vroeg :)

Xeno1977
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 nov 2020 10:26

Yup om 4u 😜

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”