tegenover oprit parkeren

Franciscus
Berichten: 38602

Re: tegenover oprit parkeren

#31 , 26 nov 2020 12:42

Maar wel stilstaan , laden en lossen en in en uitstappen....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ummi
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#32 , 27 nov 2020 10:11


Had ik al gemeld op 23 november, maar niemand reageerde daarop. Het ging enkel nog maar over voor-, of achteruit parkeren, hetgeen, hier helemaal niets terzake doet.
Inderdaad, bedankt hiervoor maar heb al gekeken en het is meer dan 3 meter dus ik moet gefrustreerd blijven :)
Onlangs kwam mijn moeder even iets ophalen, had ze gevraagd om voor oprit van de overbuur te parkeren (als zij met mij geen rekening houden ...).
Die kwam juist aangereden en keek heel raar haha. Normaal staat er niemand voor haar oprit/garage dus mag ze voelen hoe frustrerend het is, ook al heeft zij een bredere oprit en meer zicht.
Er is een groot verschil tussen parkeren VOOR een inrit ( is dus aan dezelfde kant ) dan wel parkeren TEGENOVER een inrit ( is dus aan de overzijde ) Uw moeder mag dus niet VOOR de inrit van de overbuur gaan parkeren.
Parkeren tegenover een oprit bedoel ik hé, wat zij ook zelf doen.
Maar bon, mijn ma voelt zich er niet goed bij want wij houden daar wel altijd rekening mee... en nu met covid heb ik geen bezoek anders zou ik iedere dag volk uitnodigen en ze tegenover haar oprit laten parkeren. :twisted:

bisbro
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#33 , 27 nov 2020 13:39

Misschien deze zaak toch maar voor de rechtbank brengen en ons hier laten weten wat de uitslag is, want ben héél benieuwd wat een rechter van uw gedrag en ingesteldheid zal vinden.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#34 , 27 nov 2020 13:52

Misschien deze zaak toch maar voor de rechtbank brengen en ons hier laten weten wat de uitslag is, want ben héél benieuwd wat een rechter van uw gedrag en ingesteldheid zal vinden.
En het meest verbaasd zal dan de TS zijn.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Ummi
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#35 , 27 nov 2020 15:26

Misschien deze zaak toch maar voor de rechtbank brengen en ons hier laten weten wat de uitslag is, want ben héél benieuwd wat een rechter van uw gedrag en ingesteldheid zal vinden.
En het meest verbaasd zal dan de TS zijn.
Jullie twee zijn toch grappig. Raar dat jullie het gedrag van mijn buur normaal vinden. Heb het al besproken met vrienden, buurman, familie, ze zeggen allemaal dat je rekening moet houden met elkaar, wat nu niet het geval is.

Paar rijke, eigenwijze mensen die denken dat ze mogen doen wat ze willen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#36 , 27 nov 2020 15:36

Dit topic lijkt over zijn versheidsdatum heen en is totaal uitgemolken. Dit is een juridisch forum en de wetten/reglementen zijn talloze malen herhaald, evenals het grote gelijkvan TS. Tijd voor een slotje?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#37 , 27 nov 2020 15:54



Inderdaad, bedankt hiervoor maar heb al gekeken en het is meer dan 3 meter dus ik moet gefrustreerd blijven :)
Onlangs kwam mijn moeder even iets ophalen, had ze gevraagd om voor oprit van de overbuur te parkeren (als zij met mij geen rekening houden ...).
Die kwam juist aangereden en keek heel raar haha. Normaal staat er niemand voor haar oprit/garage dus mag ze voelen hoe frustrerend het is, ook al heeft zij een bredere oprit en meer zicht.
Er is een groot verschil tussen parkeren VOOR een inrit ( is dus aan dezelfde kant ) dan wel parkeren TEGENOVER een inrit ( is dus aan de overzijde ) Uw moeder mag dus niet VOOR de inrit van de overbuur gaan parkeren.
Parkeren tegenover een oprit bedoel ik hé, wat zij ook zelf doen.
Maar bon, mijn ma voelt zich er niet goed bij want wij houden daar wel altijd rekening mee... en nu met covid heb ik geen bezoek anders zou ik iedere dag volk uitnodigen en ze tegenover haar oprit laten parkeren. :twisted:
Als u uw bezoek laat parkeren tegenover de inrit van uw overbuur wil dat toch zeggen dat ze parkeren aan de kant van uw woning. Dus er kan geparkeerd worden aan beide kanten van de straat terwijl u toch zegt dat de straat smal is waardoor u uw bocht niet kan nemen. Tevens hebt u het over bomen/struiken dus er is ook nog een groenzone aan uw kant. Hoe is de situatie nu juist ??? Een foto zou veel verduidelijken.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”