immobilisering van een voertuig

Katty5
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

immobilisering van een voertuig

#1 , 19 nov 2020 15:45

Beste ik ben door de politie tegengehouden met mijn wagen alles was in orde papieren verzekering rijbewijs maar kreeg speekseltest waardoor ik pos testte ophet gebruik v amfetamine verder niets in bezit. Kreeg pnmiddellijke intrekking rijbewijs 15dagen. Ik werk als chauffeur en ben de dag erna gaan werken. In het naar huis rijden werd ik echter opnieuw gestopt hierbij dedwn ze opnieuw een speekseltest en joewek ik niets had gebruikt die dag testte ik opnieuw posiyief op amfetamine.hierbij kwam dus eig rijden tijdens rijverbod. Auto werd geimobiliseerd door de politie.
Mijn vraag hoe en wanmeer kan ik de auyo terugkrijgen en kanbv iem amders mijn wagen eerder gaan ophalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 19 nov 2020 17:31

Zal moeilijk gaan gezien u al het eerste verbod met OIRB hebt genegeerd.

https://wegcode.be/wetteksten/secties/w ... 1-t4hs5bis

Artikel 37bis

§ 1. Wordt gestraft met een geldboete van 200 euro tot 2.000 euro :

1° hij die op een openbare plaats een voertuig of een rijdier bestuurt, of een bestuurder begeleidt met het oog op scholing, wanneer de speekselanalyse bedoeld in artikel 62ter, § 1, of de bloedanalyse bedoeld in artikel 63, § 2 de aanwezigheid in het organisme aantoont van minstens een van de volgende stoffen die de rijvaardigheid beïnvloeden :

Delta-9-tetrahydrocannabinol (THC)
Amfetamine
Methyleendioxymethylamfetamine (MDMA)
Morfine of 6-acetylmorfine
Cocaïne of benzoylecgonine
en waarvan het gehalte gelijk is aan of hoger dan het gehalte bepaald in artikel 62ter, § 1, voor de speekselanalyse en in artikel 63, § 2, voor de bloedanalyse;

Er zijn hierop GEEN uitzonderingen in medische gevallen voorzien.


En de toegelaten hoeveelheid:
https://wegcode.be/wetteksten/secties/w ... -t5hs1afd2

Issued
Berichten: 1230

#3 , 19 nov 2020 18:55

De immobilisering van uw voertuig zal normaal duren zolang uw onmiddellijke intrekking geldt. Eens u uw rijbewijs terug hebt, kan u vragen aan het parket uw voertuig terug te geven.
De kans dat men uw wagen aan 1 van uw vrienden geeft is 0,0.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”