boete brommer

tivl
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

boete brommer

#1 , 18 nov 2020 02:59

Ik heb een brommer met een 72cc blok die ongeveer 80 per uur gaat. Stel ik rijd hiermee zonder rijbewijs of verzekering welke boete kan ik dan krijgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
AdvoBleyaert
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website

#2 , 18 nov 2020 06:13

Zodra u dit motorvoertuig op de openbare weg brengt, is dit te beschouwen als een "motor" (in plaats van bromfiets), zodat u per definitie rijdt zonder geldige inschrijving, zonder geldige verzekering (tenzij verzekerd als motorfiets ipv bromfiets, hetgeen niet mogelijk is bij gebreke aan geldige inschrijving) en zonder het vereiste rijbewijs (tenzij u over een AM beschikt (of in bepaalde gevallen B)).
Naast een boete van minstens 1.600,00 euro (+ 300 euro bijdragen en kosten) en een eventueel rijverbod, stelt u zich ook bloot aan het zélf moeten betalen van een schadevergoeding indien u hiermee een ongeval veroorzaakt... En als u minderjarig bent, zijn uw ouders desgevallend mede de pineut.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”