Administratieve boete wegens overtreden LEZ

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Administratieve boete wegens overtreden LEZ

#16 , 11 nov 2020 11:53

Er is momenteel geen beperking tot essentiële verplaatsingen buiten de avondklok.

Er zijn talloze dokters en ziekenhuizen in steden zonder LEZ ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
G.D.
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#17 , 12 nov 2020 09:53

Dat er talloze dokters en ziekenhuizen zijn buiten de LEZ vind ik geen argument. Ik ga al meerdere jaren bij mijn cardioloog. Ik vertrouw die persoon. Het gaat hier tenslotte om mijn leven. Gewoon omdat de stad de stadskas wil aandikken onder het mom van een beter leefmilieu, zou ik een andere cardioloog moeten gaan zoeken? Ik ben van Hoboken naar Balen verhuist en wil telkens de verplaatsing maken. Dat zegt toch wel genoeg denk ik.

Ik heb heel mijn brief op dit essay gebaseerd.
Dit is toch vrij duidelijk denk ik.

https://www.researchgate.net/publicatio ... _oneerlijk

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 12 nov 2020 15:03

U gaat merken hoe "duidelijk" het is aan de reactie van de betrokken ambtenaren en als u naar de rechter stapt ... wat ik u ten zeerste afraad.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#19 , 12 nov 2020 15:21

Stop in Wijnegem / Deurne kant winkelcentrum ( zelf geen parkeergeld nodig) en neem tram en stap over op lijn 6.

G.D.
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#20 , 12 nov 2020 22:11


Orran
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#21 , 13 nov 2020 11:00

Het is natuurlijk moeilijk om te oordelen zonder het volledige dossier te kennen en een finale uitspraak van de RvS te hebben, maar ik vrees dat dit artikel over de LEZ in Brussel uw situatie in Antwerpen niet gaat veranderen. Als ik verscheidene nieuwsberichten hierover lees, spreken ze allemaal dat de discriminatie zou gaan over het feit dat sommige type voertuigen een uitzondering krijgen.

Het weren van wagens aan de hand van hun uitstoot zou dus niet discriminerend zijn, maar het enkel op bepaalde types van voertuigen toepassen wel. De oplossing zal hier waarschijnlijk eerder zijn dat de uitzondering zal verdwijnen om de discriminatie weg te werken, en niet de regel in zijn geheel.

De LEZ in Vlaanderen is trouwens ook voor vrachtwagens van toepassing, dus het argument zal hier niet kunnen herhaald worden : https://www.vlaanderen.be/lage-emissiez ... vlaanderen

G.D.
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#22 , 13 nov 2020 14:48

Voor zover ik weet zijn die uitzonderingen de dienstwagens van de politie en dergelijke. Die vervuilen evenzeer. Als men die uitzonderingen wegwerkt, blijft nog wel altijd het feit bestaan dat een persoon die er warmpjes in zit, zijn schuld gewoon kan afkopen en met dezelfde vervuilende wagen gewoon binnen LEZ grenzen zijn gangen kan gaan, terwijl mensen die amper tot niet rondkomen, dit niet kunnen en gedwongen worden om ofwel een boete te betalen, ofwel onaangepast openbaar vervoer te nemen, wat ook niet bepaald goedkoop is. Er wordt niks in de plaats gesteld voor de kosten die je moet maken.

Laat me even heel duidelijk zijn. Ik ben evengoed voor een gezonde leefomgeving, maar de manier waarop het nu gebeurt is oneerlijk en vooral discriminerend.
De o zo drukke ring ligt op een steenworp van de binnenstad van Antwerpen. Indien de wind verkeerd staat krijgen ze in de binnenstad alle uitstoot van de ring over zich heen. Dat ze daar is een oplossing voor zoeken. En diegene die zegt dat dit niet kan...We krijgen zelfs woestijnzand in onze lucht.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#23 , 15 nov 2020 13:19

Er zijn massa's uitzonderingen

Oude bussen van De Lijn zijn plots voertuigen voor gehandicaptenvervoer ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”