Tariferingsbureau max 65kw??

Dries1996
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Tariferingsbureau max 65kw??

#1 , 08 nov 2020 19:14

Ik ben 25 jaar en heb 2 jaar geleden een ongeval gehad met verzwarende omstandigheden.. Heb mijn lesje geleerd en doe nu testen om mijn rijbewijs over te doen. Als ik nu opzoek via internet naar het tariferingsbureau dan staat er dat je max 65kw mag hebben.. En heb natuurlijk 1 van voor mijn accident van 75kw.. Zou dit niet mogelijk zijn die daar te verzekeren of is die 65 echt de max toegelaten..?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 nov 2020 11:06

Ook het tariferingsbureau werkt met bepaalde regels. Als u zich niet kan ( of wil ) houden aan deze regels kan je er simpel weg niet terecht. Is toch normaal of niet ?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 nov 2020 12:08

blijkbaar nog niet veel schuldinzicht

Reclame

Dries1996
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 nov 2020 12:30

blijkbaar nog niet veel schuldinzicht
Dat heeft daar niets mee te maken. Ik stel enkel de vraag of dit echt de max kw is, omdat ik dan weet of ik een ander voertuig moet kopen. Het kon toch zijn dat het wel toegelaten was als je meer premie betaald?! Ipv anderen te irreteren, zou je beter helpen!

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 09 nov 2020 17:04

Waar staat dat in de voorwaarden Tariferingsbureau?

bosprocureur
Berichten: 6854

#6 , 09 nov 2020 17:08

Waar staat dat in de voorwaarden Tariferingsbureau?
Ik denk wel dat ze voor elk geval afzonderlijk bijzondere voorwaarden kunnen voorzien :) .

Bij het Tareferingsbureau kom je niet zomaar terecht, daar zijn minstens vermoedens van verhoogde risico's.

Dries1996
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 nov 2020 17:27

Er staat dat jonge bestuurders onder de 26 die met een auto met max 65kw rijden een premie van +/- 1000 euro betalen, maar er staat niet echt iets op dat je dan ook een auto mag van 75kw mits een hogere premie.. Vandaar de vraag of iemand misschien dezelfde ervaring heeft meegemaakt..

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 09 nov 2020 20:13

Via hun website kan u toch navraag doen en de vraag stellen.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 nov 2020 12:11

Er staat dat jonge bestuurders onder de 26 die met een auto met max 65kw rijden een premie van +/- 1000 euro betalen, maar er staat niet echt iets op dat je dan ook een auto mag van 75kw mits een hogere premie.. Vandaar de vraag of iemand misschien dezelfde ervaring heeft meegemaakt..
Het doel van het bureau is om bestuurders die door de klassieke maatschappijen geweigerd of uitgesloten worden ( meestal de zogenaamde brokkenpiloten ) toch een verzekering aan te bieden. De premie die ze bij dit bureau betalen zal wel vele malen hoger liggen dan de premie bij de klassieke maatschappijen. Ook bij het bureau zal de premie berekend worden op de aard van het voertuig, het vermogen ( KW ) en het gebruik.

De max limiet van 65 kw heeft enkel en alleen betrekking op het luik " jonge bestuurders " . Het bureau verzekerd jonge bestuurders ( dacht tot aan 25 jaar ) die ongevalvrij zijn ( dus dat mag je al vergeten ) en kunnen aantonen dat ze bij de klassieke maatschappijen een torenhoge premie zouden moeten betalen. ( zie citaat )
Wat doet het Tariferingsbureau voor jonge bestuurders zonder ervaring ?
// 07 / Filed in: Het bureau
Het Tariferingsbureau wil ook deze bestuurders een kans geven. Jongeren die een auto met een laag vermogen (minder dan 65 kW) besturen en die nooit een ongeval hebben veroorzaakt, zullen een dekking aangeboden krijgen voor een premie van ongeveer 1.000 Euro (alles inbegrepen).

Via hun site kan je toch gewoons eens " pro forma " informeren of je a) in aanmerking komt b) hoeveel je premie zal bedragen voor 75 KW.

Dries1996
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#10 , 10 nov 2020 12:18

Het bureau verzekerd jonge bestuurders ( dacht tot aan 25 jaar ) die ongevalvrij zijn ( dus dat mag je al vergeten )

Dus je wil zeggen dat ik wss geweigerd zal worden, dan kan ik nergens verzekerd worden? Het bureau dient net om bestuurders die geweigerd worden of een schadeverleden hebben? Of begrijp ik dit verkeerd?

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#11 , 10 nov 2020 13:37

Het bureau verzekerd jonge bestuurders ( dacht tot aan 25 jaar ) die ongevalvrij zijn ( dus dat mag je al vergeten )

Dus je wil zeggen dat ik wss geweigerd zal worden, dan kan ik nergens verzekerd worden? Het bureau dient net om bestuurders die geweigerd worden of een schadeverleden hebben? Of begrijp ik dit verkeerd?
Je begrijpt het inderdaad verkeerd. Het item " jonge bestuurders " is maar een onderdeel van hun takenpakket of doelpubliek. Het is in dit item dat de 65 KW, waarnaar jij bij aanvang van je topic verwijst, van belang is. Iemand die daar niet onder valt, en dat zal je uiteraard zijn gelet op schadeverleden en voertuig, kan daar uiteraard ook terecht.

bosprocureur
Berichten: 6854

#12 , 10 nov 2020 14:04

Maar voor de +65KW's met voorgeschiedenis + complicaties zullen er dan wel "ontradende" tarieven gelden, vrees (en hoop) ik.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 10 nov 2020 17:10

Tarifiëringsbureau verzekert geweigerde bestuurders, en zij die een zeer hoge premie zouden moeten betalen (≥ 5x gunstigste tarief)

http://nl.bt-tb.be/auto/index.html


Kijk maar eerst of je in aanmerking komt (meerdere recente verzekeringsoffertes nodig)

En dan wat hun tarief wordt ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”