Herstelonderzoek. Beetje cannabis in urine/bloed, erg of niet?

alex96
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Herstelonderzoek. Beetje cannabis in urine/bloed, erg of niet?

#1 , 25 okt 2020 17:55

Ik ben dronken aangehouden en moet een herstelonderzoek ondergaan.

Af en toe rook ik thuis wat wiet, nou ik ga natuurlijk niks roken want er staat mij een herstelonderzoek te wachten, maar tegen die tijd is die cannabis nog niet totaal uit mijn systeem.

Daarom wou ik vragen, aangezien ik dronken ben aangehouden, nooit op drugs bv. cannabis, gaan zij het erg vinden als ze beetje THC vinden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
alex96
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 okt 2020 18:35

Als deze info helpt, tegen de dag van mijn herstelonderzoek ben ik 20 dagen gestopt met blowen. Maar echter had ik gelezen dat het tot 30 dagen kan duren tot het totaal uit mijn systeem is.

eylis
Berichten: 8842

#3 , 25 okt 2020 18:40

Waarom ben je bezorgd dat "ze" het "erg vinden"? En wie zijn "ze"?

Reclame

alex96
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 okt 2020 19:18

Waarom ben je bezorgd dat "ze" het "erg vinden"? En wie zijn "ze"?
Ik dacht dat dit vanzelfsprekend was, ik ben bezorgd omdat ik deze herstelonderzoek niet wil falen doordat ik een beetje THC over heb in mijn systeem. Als ik deze faal kan ik pas over 6 maanden terug gaan, tot die tijd zou ik dan ongeschikt zijn voor een voertuig te besturen.

“Ze” zijn de dokter en psycholoog, wie de beslissing neemt of ik nou door het herstelonderzoek ben of niet.

Ik dacht dat het woord herstelonderzoek al duidelijk was voor een juridisch forum.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 25 okt 2020 19:41

Waarom ben je bezorgd dat "ze" het "erg vinden"? En wie zijn "ze"?

Ik dacht dat het woord herstelonderzoek al duidelijk was voor een juridisch forum.
Voor ons zijn ze wel duidelijk, alleen voor u blijkbaar nog niet, anders zou je die vraag niet stellen.

alex96
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 okt 2020 20:03

Waarom ben je bezorgd dat "ze" het "erg vinden"? En wie zijn "ze"?

Ik dacht dat het woord herstelonderzoek al duidelijk was voor een juridisch forum.
Voor ons zijn ze wel duidelijk, alleen voor u blijkbaar nog niet, anders zou je die vraag niet stellen.
Amai, je hebt mij echt geholpen! Top bedankt!

eylis
Berichten: 8842

#7 , 25 okt 2020 20:10

ik stelde de vraag omdat ik meende dat je het over andere personen had. Waarom? Van een dokter en een psycholoog wordt in een herstelonderzoek niet verwacht of ze een diagnose "erg vinden"; hun persoonlijke gevoelens doen er niet toe. Wat ze doen is uw medisch/psychische toestand vaststellen Die vaststelling komt in uw dossier. En blijkbaar zal dat dus niet OK zijn.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 26 okt 2020 16:18

Cannabis is bij wet VERBODEN, en daarmee punt uit. Je kan van een juridisch forum niet verwachten hoe te omzeilen.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#9 , 26 okt 2020 16:21

Als je niet inziet dat "een beetje onder invloed van drugs (cannabis ) en sturen niet samengaan heb je wel een medisch/psychisch probleem en is het dan ook maar normaal dat je je rijbewijs niet terugkrijgt.

alex96
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 26 okt 2020 21:07

Als je niet inziet dat "een beetje onder invloed van drugs (cannabis ) en sturen niet samengaan heb je wel een medisch/psychisch probleem en is het dan ook maar normaal dat je je rijbewijs niet terugkrijgt.
Ik ben nooit onder invloed van cannabis achter stuur gaan zitten. Dat is inderdaad absurd.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 27 okt 2020 07:10

De zwaarste ongevallen gebeuren eigenlijk net onder invloed van alcohol PLUS cannabis.

Dus als u daar aan komt voor herstelonderzoek wegens alcoholprobleem, en "ze" vinden een drugprobleem, wat denkt u dan zelf ?

Uiteraard verlaagt u uw kansen om door dat herstelonderzoek te geraken .

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”