Rijgeschiktheidsattest

Dries1996
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Rijgeschiktheidsattest

#1 , 25 okt 2020 14:03

Hallo,

N'a ongeval met dronkenschap moet ik mijn psycho-medische testen opnieuw afleggen. Nu moet ik van mijn advocaat om de 6 maand bloed en urinetest laten afnemen door mijn huisarts, alles was prima na mijn eerste test. Nu vraagt mijn advocaat om een rijgeschiktheidsattest te laten invullen door mijn huisarts. Ze weigerde omdat ze niet begrijpt waarom ze dit moet invullen omdat het door dronkenschap kwam. Wel kreeg ik in haar eigen woorden een attest mee dat ze geen enkel probleem ziet waarom ik niet rijgeschikt verklaard zou worden. Van mijn advocaat moet het echt dat wettelijk document zijn dat ze invult en ondertekend. Naar mijn weten moeten de gerechtelijke dokters na mijn psycho-medische testen dit toch invullen en niet mijn huisarts? Die hoeft toch enkel mijn bloed en urine testen aftenemen.. Mijn advocaat dwingt me nu om een andere huisarts te zoeken omdat ze niet verstaat waar ze mee bezig is.. Iemand goeie raad?

Mvg Dries

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 25 okt 2020 14:05

Andere advocaat zoeken, de dokter heeft gelijk. Het rijgeschiktheidsattest dient voor medische aandoeningen.

Dries1996
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 okt 2020 14:11

Beste,

Waarom dwingt hij zich dan zo op om dat document te laten ondertekenen.. Ik denk ook dat hij verkeerd is, maar hij heeft al tientallen dergelijke zaken gehad en is goed in z'n vak en de rechter ziet hem graag komen

Reclame

Dries1996
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 okt 2020 14:15

Ook zegt mijn advocaat al tientallen dergelijke attesten verkregen te hebben bij andere zaken

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 25 okt 2020 14:20

Zou het kunnen dat hij bewust misbruik maakt van het rijgeschiktheidsattest om zo de rechter te bespelen met een medisch document?

En als u die info van hem zelf hebt, elke advocaat is goed in zijn vak, ervaren en geliefd bij de rechtbank :wink:

Dries1996
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 okt 2020 14:25

Jaa ik denk dat het is om er misbruik van te maken. Wat kan hij hiermee dan bereiken?
En née heb al meerdere malen bezig gezien en komt ook op de rechtbank op tv..

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 25 okt 2020 15:01

Dat uw advocaat eens contact opneemt met uw huisarts.... kunnen beide orden dat later beslissen wie er gelijk had.

Dries1996
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 okt 2020 15:07

Is al gebeurd en is niet goed uitgedraaid, mijn advocaat begon haar uittemaken dat ze haar vak niet kent.. Hij is niet op zijn mond gevallen.. Mijn advocaat zegt andere arts raadplegen, maar kan zo heel België aflopen en viste betalen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 25 okt 2020 17:33

Nu vraagt mijn advocaat om een rijgeschiktheidsattest te laten invullen door mijn huisarts.
Heeft uw huisarts de nodige diploma's om te verklaren dat u kan rijden? Of heeft ze geen rijschooldiploma?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Dries1996
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#10 , 25 okt 2020 18:26

Nu vraagt mijn advocaat om een rijgeschiktheidsattest te laten invullen door mijn huisarts.
Heeft uw huisarts de nodige diploma's om te verklaren dat u kan rijden? Of heeft ze geen rijschooldiploma?
Is dit een grap? 😅

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 26 okt 2020 16:31

Kan het zijn dat hier 2 dingen door elkaar lopen ?

De psychomedische tests als herstelonderzoek die u moet doen (of al deed ?) , en uw advocaat die u EXTRA testen laat doen in afwachting daarvan, om aan te tonen dat u al langer van de drank kan afblijven :?:

Dries1996
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#12 , 26 okt 2020 16:59

Kan het zijn dat hier 2 dingen door elkaar lopen ?

De psychomedische tests als herstelonderzoek die u moet doen (of al deed ?) , en uw advocaat die u EXTRA testen laat doen in afwachting daarvan, om aan te tonen dat u al langer van de drank kan afblijven :?:
Ik heb mijn psychomedische testen nog niet gedaan, mijn advocaat vroeg me om 6 maanden bloed en urine testen te doen en de rijgeschiktheid te laten invullen, maar de dokter wou dit niet invullen omdat ze overtuigd is dat dit enkel voor medische aandoeningen bestemd is.. Ookal is alles op drugs negatief en mijn gamma gt 11, cdt 0.7...
Mijn advocaat zegt: andere dokter zoeken.. Maar zal dit dan niet alweer het tzelfde verhaal zijn?

Mvg Dries

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 26 okt 2020 20:39

Je advocaat probeert door deze voorgaande tests te vermijden dat je een proefperiode van 6 maanden of een jaar opgelegd krijgt, na en ondanks een "goed" medisch herstelonderzoek inzake alcohol.
(Omdat de voorgaande tests dus al aantonen dat er gedurende langere tijd geen problematisch alcoholgebruik was.)

Alcohol is een verslaving, en in die zin dus wel degelijk een psycho-medisch probleem.

Als de tests niet wijzen op buitensporig alcoholgebruik, wat is dan eigenlijk het probleem voor je huisarts om dat ook op papier te zetten :?:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”