parkeren ladderlift

Tita1958
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

parkeren ladderlift

#1 , 15 okt 2020 07:35

Hier in de straat is er een parkeerautomaat en werkt men met bewonerskaarten.

Bijna elke dag staat hier in de straat een losse ladderlift geparkeerd voor dagen, of iets korter. Soms hangt hij aan een vrachtauto vast.

Ik veronderstel dat een ladderlift , zowel de vrachtauto hier niet GEPARKEERD mogen staan. De eigenaar van deze 2 woont hier in de straat. Er zijn dus nooit verhuizen of werken aan de gang.

Politie is hier al vele malen gedaan maar zegt dat de ladderlift er 48 uur mag staan!!!! Volgens mij kan dit niet want hij heeft daarvoor geen bewonerskaart, ook mag de vrachtauto hier niet geparkeerd staan. Politie wil er niet s aan doen, voor ik verdere stappen onderneem wil ik het juist weten zodat ik een poot heb om om te staan?

Kan U me mailen aub naar X

mvg X

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 15 okt 2020 08:24

Hier in de straat is er een parkeerautomaat en werkt men met bewonerskaarten.
Heeft die een bewonerskaart, of wordt er betaald ?
Ik veronderstel dat een ladderlift , zowel de vrachtauto hier niet GEPARKEERD mogen staan.
Hangt af van welke voertuigen er mogen staan, bepaald adhv de parkeerborden.
Welke borden staan er ? Mogelijk zonaal.

Sommige borden laten parkeren door alle voertuigen toe (ook vrachtwagens).
Andere verbieden dat dan weer.
In dat geval, kan de politie optreden
Zelfs al geldt er betalend parkeren, wat doorgaans niet meer door de politie gecontroleerd wordt, blijft het parkeren van een niet toegelaten voertuig in een betalende of blauwe zone, een "gemengde" inbreuk (kan via gewoon PV, kan via GAS-PV als gemeente aan GAS doet)

Politie is hier al vele malen gedaan maar zegt dat de ladderlift er 48 uur mag staan!!!!
Dat klopt al niet ...
Voor losse aanhangwagens is de parkeertijd beperkt tot 24 uur

Politie is hiervoor ook perfect bevoegd ...
Deze inbreuk (beperking langdurig parkeren) is NIET gedepenaliseerd.


https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... /192-art27

27.5. BEPERKING VAN HET LANGDURIG PARKEREN

27.5.1. Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.



Is het bebouwde kom ?
Afhankelijk van MTM van de vrachtwagen, en de totale sleep, is mogelijk ook de tijd dat die in een bebouwde kom mag staan beperkt (vanaf 7,5 ton)

27.5.2. Binnen de bebouwde kommen is het verboden op de openbare weg auto's, slepen en aanhangwagens met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton langer dan acht uur na elkaar te laten parkeren, behalve op de plaatsen waar het verkeersbord E9a, E9c of E9d is aangebracht.

Tita1958
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 okt 2020 09:28

is hier parkeerautomaat met bewonerskaarten! dus ik veronderstel dat die hier nooit mag staan want voor ladderliften en camions worden geen bewonerskaarten afgeleverd..toch?

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 15 okt 2020 12:27

is hier parkeerautomaat met bewonerskaarten! dus ik veronderstel dat die hier nooit mag staan want voor ladderliften en camions worden geen bewonerskaarten afgeleverd..toch?
Voor het antwoord hierop moet je g parkeerreglement van je stad nalezen. Welke stad?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 15 okt 2020 18:37

... voor ladderliften en camions worden geen bewonerskaarten afgeleverd..toch?
Een (lichte) vrachtwagen én een bewonerskaart kan meestal wel.
Lichte vrachtwagen kan er al redelijk groot uit zien ...

Als dit er op hangt achteraan , is het geen lichte vrachtwagen:

Afbeelding



Om te weten of die er mag staan, moet je weten
- wat er mag staan
- wat het voertuig precies is

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”