Amai! Ik dacht niet dat kinderen minder waard zijn dan goederen in dit land, maar waarschijnlijk had ik weer verkeerd begrepen...Klopt!
Amai! Ik dacht niet dat kinderen minder waard zijn dan goederen in dit land, maar waarschijnlijk had ik weer verkeerd begrepen...Klopt!
Ok, bedankt, nu is het duidelijker. Maar dan zie ik elke dag tientallen zulke overtredingen die niet worden bestraft, zoals reeds gezegd, vandaar ook mijn verwarring. Wat de 4 richtingsaanwijzers betreft: klopt, die had ik aangezet om te laten zien dat ik niet rijd maar stilsta. Heel rare regel...Idd. er is rechts en parkeerzone - zonebord staat in begin van de straat na het kruispunt en is geldig tot einde zonebord.
U staat stil op de rijbaan - wat niet mag want er is een parkeerstrook.
U parkeert van het ogenblik dat u iets anders doet dan laden en lossen - in of uitstappen.
Als vb een leveringsbon laten tekenen want dat is niet laden en lossen maar een daad van handel. Men kan een ganse dag aan het laden en lossen zijn maar het laten tekenen van de laadbrief is parkeren en dus vb bij parkeerverbod is de bestuurder op dat ogenblik in overtreding.
U was sowieso in overtreding gezien u op een plaats stond waar dat totaal niet mag.
PS mocht u de vier richtingaanwijzers van uw voertuig aanzetten is nog een overtreding erbij want u duidt gevaar aan dat u zelf veroorzaakt door er te gaan staan.
Waarom komt u hier eigenlijk iets vragen, als u toch denkt dat u het beter weet2) Artikel 23.2 is helemaal niet van toepassing in mijn geval omdat de op die straat geparkeerde voertuigen zich buiten de rijbaan bevonden. Ik was toen stilgestaan om de wagen te lossen, wat zeker wel mag.
Niet echt3) De interpretatie van het verloop van het losproces zoals door iemand boven beschreven, waarbij het afzetten van een kind niet aanvaardbaar zou zijn, vind ik betwistbaar om het minste te zeggen.
Heb je daar ook rechtspraak over ?Er is enkel sprake van stilstaan of parkeren in dubbele file als het twee voertuigen betreft die zich beide op de rijbaan bevinden.
Ok, dan heb ik alléén pech gehad, aangezien ik betrapt werd door de enige politieman die niets beters te doen had.En een gevaar voor de andere weggebruikers vormt andere bestuurders ( van fietsers tot vrachtwagens).
Als politie elke overtreding moesten verbaliseren terwijl ze naar een opdracht rijden dan komen ze daar nooit aan.
X., La circulation routière. 'Le Postal. Pratique - Rapide - Commenté'. Législation. Commentaires. JurisprudenceHeb je daar ook rechtspraak over ?Er is enkel sprake van stilstaan of parkeren in dubbele file als het twee voertuigen betreft die zich beide op de rijbaan bevinden.
Want wegcode voorziet niet waar die àndere file/rij moet staan ...
Rappelons que l’obligation prévue par l’article 23.2.3° ne vise que la
chaussée et non l’accotement. Il ne peut donc être question pour le véhicule
qui viendrait s’immobiliser le long de la chaussée à hauteur d’un autre
véhicule en stationnement sur l’accotement limitrophe de se trouver en
double file. Suivant la situation ce sera l’un ou l’autre conducteur qui se
trouvera en infraction mais du chef d’une autre disposition légale. En effet,
lorsqu’il existe un accotement, l’article 23.1.2° oblige en principe le
conducteur qui veut immobiliser son véhicule à le ranger sur celui-ci. C’est
le manquement à cette obligation qu’il convient alors de retenir comme
infraction et non un prétendu arrêt ou stationnement en double file qui n’a
aucune existence légale en l’espèce. Si par contre, à la suite des
caractéristiques des lieux (accotement impraticable, accotement en saillie
dans une agglomération), les véhicules ne peuvent être immobilisés sur
l’accotement, ce sont les infractions spécifiques correspondantes qui seront
retenues à charge des contrevenants.
Geen verwijzing naar vonnis(sen)X., La circulation routière. 'Le Postal. Pratique - Rapide - Commenté'. Législation. Commentaires. Jurisprudence
Rappelons van waar ...Rappelons que l’obligation prévue par l’article 23.2.3° ne vise que la
chaussée et non l’accotement.
Kort vertaald:Il ne peut donc être question pour le véhicule
qui viendrait s’immobiliser le long de la chaussée à hauteur d’un autre
véhicule en stationnement sur l’accotement limitrophe de se trouver en
double file. Suivant la situation ce sera l’un ou l’autre conducteur qui se
trouvera en infraction mais du chef d’une autre disposition légale. En effet,
lorsqu’il existe un accotement, l’article 23.1.2° oblige en principe le
conducteur qui veut immobiliser son véhicule à le ranger sur celui-ci.