Medebewoner parkeert voor gemeenschappelijke garage

mounia
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Medebewoner parkeert voor gemeenschappelijke garage

#1 , 16 sep 2020 15:17

Hallo,

Ik huur een appartement op de 1ste verdieping van een huis en heb 2 buurvrouwen (moeder/dochter) die op de 2de verdieping wonen.
We hebben elk recht op 1 parkeerplaats in de gemeenschappelijke garage. Mijn man en ik hebben enkel 1 auto en die dames elk 1. De moeder zet haar auto in de garage. En de inrit bleef telkens vrij. Toen haar dochter is ingetrokken begon ze haar auto voor de garage te plaatsen, wat heel storend is. Ze parkeert voor haar moeders kant van de garage en de voordeur. Hierdoor hebben we weinig ruimte om veilig in en uit te rijden. We hebben onze auto al 2 keer tegen de muur en een paal gebotst omdat haar auto ons weinig ruimte liet om deftig in en uit te rijden. We moeten dan ook telkens op de fietspad of de stoep stilstaan, of nog meters verder gaan parkeren om zo te voet terug te komen om de garagepoort te mogen dichtdoen en de kindjes in de auto te laten zitten. We kunnen door haar auto namelijk niet meer voor onze eigen voordeur of garage stilstaan of eventjes parkeren. En mijn straat is ook nog eenrichtingsverkeer! Dus nogal smalle straat. We hebben haar hierover al meermaals aangesproken, maar die beweert dat dit haar plaats is en dat niemand, zelfs wij, daar mogen parkeren of stilstaan! Ik heb haar duidelijk uitgelegd dat dit de in en uitrit is van een garage en dat ze haar auto , ook al is dat voor een deel van de garapoort, daar niet mocht parkeren. Dat dit geen parkeerplaats is en dat ze ergens anders moet gaan parkeren. Maar die wilt niks horen. Wat kan ik in zo'n situatie doen???


Alvast bedankt!

Mounia

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 sep 2020 15:51

Je kan in verzoening gaan bij de vrederechter. Kost niets, enkel een verzuurde buur erbij.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 sep 2020 20:07

Staat de auto daarbij op de openbare weg of op privaat terrein ?

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”