Kruispunt blokkeren

TIMTIM
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Kruispunt blokkeren

#1 , 09 sep 2020 16:06

Hey allemaal

Ik stond op een kruispunt met mijn bestelwagen. Op een gegeven moment was het kruispunt geblokkeerd waar ik met mijn bestelwagen stond dus ben ik achteruit gereden (10meter) en mezelf terug voor de lichten geplaatst. Is dat een correcte handeling van mij?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 sep 2020 16:57

Neen, want je mocht daar helemaal niet zijn denk ik. Je mag het kruispunt niet oprijden als je het niet meer vlot kan verlaten.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 09 sep 2020 18:25

Neen, want je mocht daar helemaal niet zijn denk ik. Je mag het kruispunt niet oprijden als je het niet meer vlot kan verlaten.
De inbreuk is er enkel indien het dwarsverkeer daarbij ook gehinderd of belet zou worden :

14.2. Zelfs indien verkeerslichten het toelaten, mag een bestuurder een kruispunt niet oprijden wanneer het verkeer zodanig belemmerd is dat hij waarschijnlijk op het kruispunt zou moeten stoppen en aldus het dwarsverkeer zou hinderen of beletten.

Vraagsteller heeft er zo te lezen dus voor gezorgd dat er geen hinder of beletsel ontstond ...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”