parkeerboete betaaltermijn

Clinto
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

parkeerboete betaaltermijn

#1 , 15 aug 2020 10:09

Op 28/07/2020 is mijn voertuig gescand geweest door een voertuig van OPC of ik geldig stond geparkeerd.
Mijn voertuig stond tot mijn grote verwondering geparkeerd in een straat waar er een ticket nodig is.
Ik neem vrede met de boete van 30€ alhoewel deze wel vrij hoog is.
Maar nu het volgende.
Het factuur is opgesteld op 06/08/2020 en in de brief staat dat ik binnen de 8 dagen vanaf verzendingsdatum van de brief (factuur ) de boete moet betalen. Als ik rekening houd met de opsteldatum ben ik dus te laat met betalen aangezien ik pas daarnet( 15-08) de brief heb gevonden in de bus en het bedrag heb overgeschreven.
Maar nu komt het.
Gaat men mij nu aanmaningskosten aanrekenen want dat schrijven ze wel.
Op de enveloppe vind ik geen verzendingsdatum ( geen afgestempelde zegel) terug dus hoe kan ik weten wanneer deze brief verzonden is?
Is de termijn van 8 dagen na verzendingsdatum wel geldig en hoe zal de rechter gaan reageren als ik weiger de aanmaningskosten te betalen?
In mijn ogen is deze termijn doelbewust zo kort omdat men dan aanmaningskosten kan aanrekenen omdat men weet dat mensen vaak minstens een week op vakantie gaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 aug 2020 12:30

Als je niet vlug betaald, ipv hier te zitten hippotetische vragen te stellen, volgt de boete zeker

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 15 aug 2020 20:42

Zijn trukken om je zo snel mogelijk te laten betalen
Doen alsof je bijna of reeds te laat bent
Geholpen door vertraagde -niet meer dagelijkse- postbedeling
Terwijl men zorgt dat u niet kan nagaan welke termijn u nu juist heeft : er is geen verzendingsdatum

Termijnen en kosten staan in het lokale retributie-reglement

Reclame

Clinto
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 aug 2020 23:14

dan staat er geschreven dat ik de brief op 18/08 in de bus heb gevonden en 15/08 betaald heb dus ook snel betaald . ???

Rest van bericht verwijderd. JurecaBE - moderator

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”